fredag 19 juni 2009

Snart dags ...

Om en timme stundar den Samlade Troppen.

Femton personer blir vi som ska fira midsommarafton tillsammans.

Tre bröder med respektive, mamma Gunvor, flera syskonbarn till pv .., hans svägerskas mamma Britta från Ljungby och så en bloggmadame då.

"Kommer P med?" frågar pensionatsvärden sin dotter.

"Nä, han .., ja, han trivs inte så där jättebra i stora sällskap ...", säger hon lite leende.

Åååå, så lycklig jag blir!

Det finns fler som känner sig lite obekväma i såna sammanhang!

Kanske är det inte bara det här med "stora sällskap" han menar .., utan mera att man blir lite som en Främmande Fågel bland en oerhört tajt familj.

Men jag klarade det i fjol och ska klara det i år.

Och så önskar jag alla rara vänner en riktigt härlig midsommarafton - på ert eget sätt -, på det sätt ni själva vill ha den!

Dom allra största kramarna går till dr Böhlander, Peter, Kapten Lintott och Emma .., och till Anna-Panna, Micke, lilla Nelly och jättestora hästen Taurus .., och förstås till sonen, han den ende jag har .., Anders.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Elisabeth - nu har jag varit från din blogg i 1 dygn, och oj, vad det händer saker runt dig.
Glad midsommar. Men du liksom jag får avstå från "små grodorna" i år, jag med klumpfoten och du med knäet.
Var i Affären idag, massor med folk, dubbelkö till jordgubbsståndet.
Sol, kyligt men sommarkänsla ändå i Ystad. Snart sen lunch - tidig middag med alla tillbehör.
Må så gott. Kram från fru Grå

Ellis sa...

Ha det nu så jättetrevligt!

Här firas inte så mycket, men skönt har vi det.

Du kan väl höra av dig sen så jag vet på ett ungefär vilken tid vi kan vänta er imorgon. Fm? Lunchtid? Kväll?

Kram!

Elisabet. sa...

Fru Grå, som verkligen inte är fru Grå, om nån tror det: jag överlevde ..-))
Hälsa dem i kassan om du tittar in under helgen!

Ellis: förmodligen åker vi mitt på dagen .., kanske kommer vi till er vid sextiden, möjligen sju.
Blir det okej?

Hemma nu bara och hämtar pv:s 12-strängade gitarr. Det brast en sträng där vid midsommardansen. jag stod intill och tittade, tillsammans med Joannas irländske Paul.

qi sa...

Oj, var det dags igen för den där troppen... Det är bara att bita ihop och se glad ut, snart löser även den tightaste tropp upp sig och man kan andas igen... ;-)

Kram från qi

PS Hoppas firandet blir fint ändå... :-)/DS

Anitha sa...

Vet hur du känner dig. Hade samma känsla hos mitt ex släktmiddagar.
Ha en bra midsommar.
Kram

Anonym sa...

Glad Midsommar på er alla...
Hälsa och ge mamma Gunvor en speciell kram från mig.

/gunnar i vaplan/

JULIEK sa...

Jag saknar veldig midsommar. Kommer ihåg så roligt det var nær jag bodde i Sverige. Her firar vi inte det, men något som heter St.hans. St.Hansaften er alltid den 23 uansett om det er helg eller veckodag. Da brenner man alltid brasa ved vatnet och så æter man rømmegrøt om du vet hva det er. Jag kommer kanskje innom Ystad rundt 7-8 august. Er du hemma da?
Kram

Lena sa...

Hur gick det klarade ni er undan åskregnet? Här på andra sidan viken har midsommarafton varit finfin. Trevlig resa norröver!

Margareta Lundgren sa...

Midsommar är speciellt. Mycket borden och måsten. Har själv haft en superfin dag med goda vänner ochn fått veta om fina saker som hänt dem. Baa b´min småsjuke vyúxne son kommit hem så kan ajg koppla av - så ser morsans roll ut!
Ha det alla!

Ellis sa...

Klart det är ok, ni får komma preciiis när ni vill. :-)

Om ni sms:ar eller nåt när ni närmar er Örebro (då är det ungefär en timmes åktid kvar) så börjar jag med maten så kan vi äta när ni kommer.

Kram kram!