lördag 20 juni 2009

Framme i landet Västmanland ...

Och så lämnar vi landet Halland och säger hejdå till Pelle som ska bo hos pv:s mamma i två hela veckor och jag förmanar och säger att "du glömmer väl inte att han vill ha kokt fisk ..., och spola den i kallt vatten så han inte bränner sig och ..." och hon som ska vara matte, hon bara ler.

Jodå, hon ska nog klara det.

När vi har kommit i trakten av Motala (tittat in på ett loppis och man nästan dånade .., ååå, så mycket fint!) ringer hon och säger att Pelle mår sååå bra och han följer henne i hack i hälarna mest hela tiden.

"Och han spinner också!" säger hon.

"Å, Gunvor, I love You!" svarar jag och det gör jag verkligen.

Det är ömsom störtregn och lilafärgad himmel och ömsom strååålande sol mest hela vägen.

Och nu är vi framme hos ellis och hennes sambo P och den fräknige Junioren och så förstås Brunis .., och vi har ätit supergod mat (grillad fläskytterfilé .., hasselbackspotatis .., sallader .., mmmmm och gott rött vin från Sydafrika!) och nu ska här spelas När och Fjärran, för det övriga sällskapet vill såklart ha revansch från förra hösten.

Ja, då vann ju bloggmadamen ..-)

Mina knän är ballongsvullna och jag vet inte om jag tror på herr läkaren.

När jag skulle ta mig ut ur bilen för rastning, var det knappt att jag kunde stå på dem.

Jag tror att det är 1. antingen medicinen eller 2. MS. (ja, det trodde en läkare att jag hade för kanske sju år sedan).

Så länge tänker jag ha trevligt och vinna även ikväll.

Hej svejs!

7 kommentarer:

*P* sa...

*håller tummarna för att det är biverkningar som ger dig svullna knän*

Njut av vistelsen LångtDärBorta!

Anonym sa...

Men lilla Bettan! Du kan ju inte fara runt halva Sverige med knän som ser ut som ballonger!!! Du måste iväg till en läkare igen! Du måste SKÖTA OM DIG! Kram och trevlig semester trots eländiga knän, hälsar Catarina

Bloggblad sa...

Då kunde du nästan vinka hit? Stannade ni och badade i östergötlands rivieror? Vätterviksbadet? Varamon?
Mina gamla hemtrakter...

Har du inte stödstrumpor?

Monet sa...

Om det nu är BÅDA knäna och inte bara det trillade på, ja då måste du förstås till doktor igen med ballongknän!!!

Gör det nu så du inte får semestern förstörd för det är klart du måste kunna gå. Doktor Bill Cosby i all ära och artros och så men "second opionion" behövs nog faktisk!
Krya på dig och ha fortsatt härlig semester!

Annas mamma sa...

Det låter som rheumatoid artrit, kan debutera i långsam takt men också över en natt. Doktorn kan ju inte se vad det är bara på att titta. Borde kollat om du har antikroppar och även ha tagit andra prover. Men det kanske togs prover? Du kan bli både bättre och sämre, får väl hoppas på det första:-) Men du ska ha medicinsk hjälp, du kanske får svänga in till nåt sjukhus på vägen. Det finns mediciner att sätta in och då menar jag inte smärtlindrare utan som har effekt på inflammationen. Ta det försiktigt, du som har semester och allt. Hoppas det går bra med resan, tur du har så redig karl med dig;-)

Elisabet. sa...

Till alla, men mest Annas mamma: vet du .., jag tänkte en kväll, att det är ju konstigt att jag märker av det nåt så hemskt när det blir förändrig i vädret .., och då tänker man ju på att det kunde vara nåt reumatiskt?

Men läkaren var bombsäker på sin sak.

Idag tog jag mig KNAPPT ut ur bilen.

Jo, jag ska till läkare.
ellis tittade på knäna och sa "men, oj ...!"

Evas blogg sa...

Du borde ha fått Voltaren, som är inflamm.dämpande. Men syster Eva har:)