tisdag 16 juni 2009

Sista dagen ..



Och tänk, om man visste att detta vore sista dagen i ens liv .., då vore det helt annorlunda.

Vad skulle man göra då?

Ringa barn och barnbarn och tala om för dem hur oändligt mycket dom har betytt i ens liv .., prata med goda vänner och kanske skulle man promenera till Möllers och köpa sig en sprillans färsk Milanokaka och sätta sig med benen på bordet och en kopp kaffe intill och så bara njuta.

Kanske skulle man lösa ett korsord och gosa med Pelle.

Och be att pensionatsvärden pillade på ens arm.

Såna där Enkla Saker, som ändå betyder så mycket.

Hopefully är det inte sista dagen i mitt iv, men det är i alla fall sista dagen på jobbet, för i morgon börjar min semester.

S e m e s t e r.

Åååå, vilket härligt ord!

På min säng ligger Pelle och sover .., huvudet har han på kudden.

Ett fönster står på glänt.

Alldeles snart ska jag cykla till affären.

Och Tamara, hon sjunger och sjunger.

9 kommentarer:

UllaMona sa...

Ha en riktigt skööööön semester och har Du vägarna förbi min stad så hör gärna av dig.

Kram

Lisette sa...

Ha det så skönt på semestern! Du tar väl inte ledigt från bloggen bara? Hälsa gärna på om du har vägarna förbi. ( Jag ser nu att förra bloggaren skrivit nästan ordagrant samma hälsning.Men eftersom jag menar det får den gärna stå kvar :)))

Joanna sa...

Elisabet! Vad underbart med sista arbetsdagen innan semestern. Den går nog fort. Själv pratade jag precis med en kund i Simrishamn och hon sa att vädret inte var så dåligt alls längre.

Bert sa...

Ha en skön semester. Och har du vägarna förbi, så ring!

annannan sa...

En riktig härlig semester får du!

Och du, den här filmen:
http://www.filmtipset.se/film/antonias-varld.html
har du sett den? Apropå din fråga. Och det är en film som jag verkligen tror att du kommer att tycka om.

Ulrika sa...

Hej Kusin Elisabeth,
Mor Lisbeth berättade att du ska besöka henne under din Norrlandsturné och hon ser verkligen fram emot att träffa dig. Synd att jag inte är hemma så jag också får träffa dig men du får passa på att besöka Ingalill i Lövliden innan du åker vidare till Dikanäs.

Kram

S o F sa...

Det är ju riktigt tänkvärt det där om sista dagen...i ens liv.

För alla oss kan det ju faktiskt vara sista dagen, fast vi vet bara inte om det.
En liten liten gnutta av den tanken försöker jag bära med mig i mina möten med min familj och mina vänner, genom att inte spara på älsklingsord...att inte behöva ångra det som inte blev sagt liksom.

Kanske ibland att de närmaste vännerna har blivit lite "oroade" av mitt "tack-för-vad-du-har-gjort-för-mig-prat", men det är för att jag har velat att de ska veta vad det har betytt för mig - deras stöttning, deras vänskap...

Kanske får jag tacka maken lite extra ikväll också, det är faktiskt lättast att glömma bort just honom, som jag träffar varje dag. Så det får nog bli lite "Tack-för...." ikväll.

Varma och soliga (idag också) hälsningar!

PS. Vilken väg åker ni på er väg uppåt landet? Åker ni västkust, östkust eller kanske Helsingborg/Jönköping/Örebro-vägen? DS.

Bloggblad sa...

Jag är inne på andra dagen av sommarlovet - har inte gjort många knop. Väntar på att bli superpigg... men efter den här turbulenta våren behövs nog flera dagars andning.

Elisabet. sa...

Till er alla: jag sitter just nu med en vit frottéhandduk om magarna och bara njuter.

Öppet fönster.

Härlig musik.

Kaffe i älsklingskoppen.

Tack för filmtipset annannan! Jag TROR att jag har sett den, men ska kolla ändå mera noga.

En extrakram till kusin Ulrika!