tisdag 23 juni 2009

Tisdagkväll i Jämtland ..

Att sitta tillsammans och äta god mat och dricka ett gott vin .., att småprata och ha solen mot kinden ..., att ha goda vänner omkring sig .., att slänga brödbitar till husets skata som skuttar omkring på gräsmattan .., finns det egentligen nånting i livet som betyder mera?

Det här med vänskap, det är som en enda stor present.

Och det är sommarkväll i juni och vi är i Jämtland där jag lätt som en plätt skulle kunna bo .., och Gunnar och pensionatsvärden sitter intill varandra och tar upp var sitt munspel.

Ja, ja ..., det är väl inte som den eminente Sven Zetterberg, men ... ja, glad blir man då!

(Obs. lägg märke till Gunnars allt mer illröda kinder ...,-)

7 kommentarer:

Linda sa...

Glädjen smittar av sig!
Här sitter jag längst ner i Skåne och bara ler :)

UllaMona sa...

Jämtland är så underbart vackert...jag trivs jättebra här.
Ha en fortsatt trevlig semester upp till Malå med allting så nära!

Mian sa...

Jag vill också kunna spela munspel!
Måste till torpet och träna, träna, träna...

Ellis sa...

Ja jag säger som LindaLotta - det smittar av sig. Man blir så glad!

Kram på er allihop!

Turtlan sa...

Tjo!

Tusenfalt så bra!
Härliga toner och ett vackert hus i bakgrunden!

Ett pärlfilm till!

hilda sa...

jag visste inte att far min kunde spela harmonica. snabbt går det också! nästan som att de tävlar i vem som spelar snabbast :)

Åke sa...

Jo detta kallas livet :)