måndag 22 juni 2009

Och så voro vi komna till Östersund!


Titta, en bloggerska har butik i Östersund .., eller!

Och vi parkerar inte långt ifrån gågatan och så spankulerar vi iväg.

Det är tur att man inte ofta befinner sig så nära många butiker, för här susar pengarna iväg!

Pensionatsvärden köper ett sprillans nytt munspel för dryga trehundra kronor och nya gitarrsträngar .., och själv fyndar jag ett stooort grattiskort till Kapten Lintott som i morgon fyller tio år .., ett vykort till pv:s mamma och till Pelle (som tydligen trivs som fisken i vattnet hos sin nya matte .., han ligger och sover hos henne om nätterna och på dagarna, när hon tar siesta på soffan, då hoppar han upp på hennes mage och ligger där och spinner ...) och ett usb-minne till datorn .., liten present till Eva på Frösön och så blir det lunch på Kebab City.

Jominsann.
Här gäller det att hålla koll på saldot!



Och Gunnar från Vaplan .., han dyker upp från sin låssmedsaffär.

I morgonkväll ska vi hälsa på hos honom och sova över!



I musikaffären där pv köper gitarrsträngar, hittar jag en sektion med jämtländsk musik.

Där finns t.om. cd-skivor med dragspelslåtar!



När Evas man kommer hem från jobbet, blir det guidad tur till en skog inte så långt därifrån.

Där växer stora sjok med Guckusko!

Och aldrig i mitt liv har jag sett något sådant, inte en endaste gång!

9 kommentarer:

Mian sa...

Åh är ni redan så långt upp.
Hälsa Gunnar så gott från mig!
Kul att PV köpt ett munspel. Jag har testat mitt eget idag och det låter uselt och töntigt när jag spelar (beror inte på själva instrumentet). Jag måste öva öva öva öva....

Ellis sa...

Å så härligt med en rapport, man går ju här och väntar ivrigt. =)

Hälsa Gunnar och Eva och krama dem ordentligt från mig!

Kraaaam till er också!

Tankevågor sa...

Vad härligt att få se "stora sjok" av Guckusko!
Ha det så gott hos Eva!

mossfolk sa...

Det är så kul att följa er resa med alla bilder! Och så roligt att se Gunnar!

Linda sa...

Åh vad roligt att se Gunnar igen!!
Och ni verkar ha så mysigt så man blir alldeles varm i hjärtat :)

Elisabet. sa...

Till er alla: ni kan inte ana hur impad jag blev över att pv bara spelade så där hipp-som-happ på munspelet och du ska se mian att till nästa bloggträff kan du, Bente och pv ha en egen liten munspelsorkester .-)

londongirl, ellis, lindalotta och mossfolk: det är en drömsemester!

Att det regnar mellan varven spelar ingen roll, för däremellan kommer solen.

Och om Sverige hette Frankrike, skulle här vara massinvasion!

Anonym sa...

Rolig vinkel på guckuskorna! Jag har alltid fotat dem uppifrån så man ser öppningen.De finns på "utflyktsavstånd" här i trakterna också.
ellem

cruella sa...

Kul med Östersundsbilder:-) Och visst är det fint i Klövsjötrakten. Och på Rödön. Och på Frösön vid kyrkan med utsikt över fjällen. Och... Och...

anna of sweden sa...

Nej men ... har jag butik ... eller har den andra Anna en blogg ..? Hm.