onsdag 24 juni 2009

Onsdagmorgon.

Gunnar har åkt till arbetet ..., solen flööööödar .., Alsjön ligger nästan blank.

Och nu är det slut på bloggträffandet för ett par dagar .., nu bär det iväg till Vilhelmina och Dikanäs, till min moster och morbror.

Därefter hem till Malå ..., och så Gerd och Kjell i Norsjö .., övernattning i Skellefteå och så söderöver, med destination barn & barnbarn.

Tack snälla Gunnar för övernattningen här hos dig .., premiär i tält för min del .., och tänk, det gick ju det med .., och tack för trevligt sällskap hela gårdagskvällen och för väldigt mycket av mänsklig värme och gemenskap!

Ajöken, sa fröken .., och Lindalotta .., nu är det väl ändå dags ...?

11 kommentarer:

Linda sa...

Nix, här händer ingenting.
Det är imorgon som är den stora ankomstdagen, men tror du verkligen att en bebis kan hålla tiden?

Det är jättehärligt att kunna följa med på er semester när man inte har så mycket annat att göra :)
Kör försiktigt!

Anita sa...

Elisabet! Har ni vägarna förbi Näsåker så är ni välkomna förbi oss i Omsjö på en kopp fika!

Fortsatt go´ tur!

Cecilia N sa...

Men vet du, Elisabet. Jag skulle bli jättebesviken om ni inte kommer in.

Bert sa...

Jaha.... Så du stannar i sydsverige?! Skellefteå.

:-)

Bloggblad sa...

Snälla, ta några kort från Dikanäs! Där var min farbror fjällmissionär under många år, och pappa tog buss dit innan de gav sig iväg på skidor över fjällen för att frälsa själar. Men jag har inte varit där. Däremot har jag spanat in allt i Vilhelmina.

Gerd sa...

Jisses vilken resa! Undrar vad vi i Norsjö ska hitta på för att roa våra eminenta gäster??

Ingela sa...

Titta in när ni kommer, vi blir hemma i helgen. Vill ni fika så får ni fika, önskas middag så går det också bra. Ni behöver inte boka, vi tar det som det kommer om ni kommer.

Jom Manilat sa...

Jag hoppas på en visit någonstans efter Malå.
;-)

Anonym sa...

Hej Elisabet o PV.
Oj va trevligt det var med erat besök.

Sjön ligger alldeles spegelblank här utanför fönstret.

I kväll var jag iväg och hjälpte en kompis med en dator. Där han bor så finns det ett ställe där våran landskapsblomma "brunkullan" växer. 560 blommor som stod i blom i en liten gänta i skogen - fantastiskt..
Tog några bilder som så småningom kanske kommer upp på min blogg.

Ha nu en fortsatt trevlig semestertripp.

/gunnar i vaplan/

Marlene Rindå sa...

Hej
Marlene heter jag och jag hittade dej via Gunnars blogg. Jag skulle så hemskt gärna vilja ha ditt klipp med Farmor Anna. Man vet ju inte om det är det sista av rörliga bilder med henne. För mina barns skull, Annas barnbarns barn, skulle jag vilja ha klippet kvar. Kan du tänka dej att maila det till mej? mrinda@swipnet.se

Anonym sa...

Till Marlene.
Nu sitter vi på ett internetcafé i Dikanäs och E bloggar vilt. Hon lovar att skicka klippet med mor Anna men det får bli när vi får bättre datormöjligheter.
Och till Gunnar säger jag också stort tack för underbar kväll, hälsa även bror o svägerska och tacka.

PV