torsdag 25 juni 2009

Bilder från Dikanäs ..



Mormors hus, som nu är morbror Olafs.
Dom två första våningarna byggdes av min morfar, Erhard Westerlund.

Tänk, när jag kommer in i farstun, blir jag sex, sju år igen.
Alla dofter susar in genom hjärtat.

På 3:e våningen har dörrarna små nummerskyltar på utsidan.
Det är från tiden när mormor hade rum för resande.



Och jag hittar min mammas farfars fars gravsten.



Gudrun blev motionsvinnare i maj.
Det var minsann inte dåligt.



Rabatt i södra Lappland.



Konsum finns kvar.
Och ett café .., och turistinformationen.

4 kommentarer:

bettankax sa...

Vilket vackert hus, det röda! Och så mycke bränne (ved)..
Vilken underbar semester du/ni har! Förstår om det är känsloöversvämning lite nu och då i kroppen din :)Kram

Elisabet. sa...

bettankax: och TACK för underbart prat på eurovoice .., som gjorde mig så glad, så glad!

Bonita sa...

där har jag handlat ;-)

Bonita sa...

...alltså...
Det är väldigt väldigt vackert i Dikanäs.