måndag 22 juni 2009

Klockan 22.30 ...



.... och vi har ikväll bjudits på underbart god middag (fiskgryta med bulgur och sallad ...!) och har nu gjort kväll eller natt i lilla gäststugan alldeles intill häbret.

Att Sköna Hem kan göra ett reportage om Eva och hennes mans boende här ute på landet .,. därom råder inga tvivel .., åååå, så ombonat och vackert och e n k e l t här är!

Alldeles nyss när jag ställde mig på bron för att ta en bild av ljuset ., här är ljust som på dagen ., kom husets herre promenerande på väg till utedasset.

Utsikten därifrån är obetalbar; tre hästar i en hage och en äng fylld med sommarblommor!

Nu ska jag lägga mig och reprisläsa en av mina favoritböcker .., nämligen "En bön för Owen Meany" av John Irwing.

Pensionatsvärden sover redan, tror jag.

6 kommentarer:

Ellis sa...

Det var ju tur att du skrev det där om dasset, jag trodde nästan det var er gäststuga först. ;) ;)

Så häääärligt ni har det!

Elisabet. sa...

ellis: ja, det är härligt hela vägen .., först hos er .., så i Kvarnsjö ... och nu här ,-)

bettankax sa...

Sicken bra semester ni verkar ha och än är den ju långt ifrån slut...njut!

Anonym sa...

Utsikt från ett utedass ska det vara!
Oavsett vilken utsikt så ska det vara någon slags utsikt så man kan sitta där och filura och titta ut!

Nattjobbande Turtlan

Mian sa...

En bön för Owen Meany - den gillar jag skarpt!
Provdockan. Armadillon. "Ormskinn".
Jag måste nog läsa den en gång till!

Rexxie sa...

Åhh, det är en superbra bok!

Filmen (Simon Birch) är väl inte riktigt lika bra i och med att man har bytt ut hela slutet av boken, men ändå sevärd.