måndag 22 juni 2009

Receptionen på Kvarnsjö Camping.



Längst uppe i backen finns receptionen där den vänliga jämtländskan Anna huserar.

Åååå, där är mängder med blommor och hur mysigt som helst!

På väg dit för att hämta frukostbrödet, upptäcker jag två små tält .., det är en tysk familj som just har vaknat till .. jag hör småbarnen ropa på "Mammi! Mammi!"

Titta så vacker humlen är!

När jag föreslog pv att vi skulle plantera humle mot hans gula husvägg, tittade han lite klentroget på mig.

Humlen kom dit .., och nu tycker han att det är jättefint!

3 kommentarer:

Mian sa...

Aha, ni har mobilt bredband. Vad bra, då kan man följa er färd.
Hoppas att ditt knä är bättre, är det det?
Kör försiktigt!

Elisabet. sa...

Mian: nej, egentligen inte.
Knäet, alltså.
Det kärvar när jag har suttit stilla ett tag och att gå på långa promenader är ju bara att glömma.
Idag ska jag hämta ut Doleron i Östersund på nåt apotek.
Nåt mer sjukhus tänker jag inte besöka .., däremot ska jag boka tid hos min läkare i Ystad redan nu, så det blir nån ordning på eländet.
Det löser sig nog.
Hoppas att du har det bra där uppe i Västergötland, höll jag på att säga .. och jag skrev jag ..-)
Där NERE i V-götland, menar jag, förstås.

Annas mamma sa...

Så trevligt ni har det! Och vackert!
Tänk på att Doleron innehåller morfin och är enbart smärtstillande.
Du kan annars ta receptfritt Ibumetin, Ibuprofen som innehåller inflammationshämmande ämnen plus smärtstillande. (Och inte påverkar hjärnan:-)Och ta så många som rekommenderas per dag och se hur det hjälper, i alla fall nu under resan, så hoppas jag du får bättre hjälp och rätt diagnos hemma sedan.