söndag 21 juni 2009

Morgon i ellis-land ...


Junioren som vill bli kock när han blir stor.

Att komma till vännen ellis är som att komma hem.

Under alla år som jag har bloggat, har vi haft kontakt, ja, ellis var en av dom allra första som kommenterade något inlägg hos bloggmadamen.

Och tänk nu .., flera år senare .., så blir det här det andra besöket i det här röda huset på den lilla kullen.

Söndagmorgon blir hotellfrukost nere i köket.

Brunis som är glad och springer med sin boll .., en öppen dörr ut mot solen och gräset och allt det gröna!



Under natten har vi sovit i ett helt vitmålat litet rum.
På bordet står sommarblommor och ett inramat foto.



Överallt japanska tecken .., även på köksskåpets dörr .-)



Och den fine, men lite skygge Brunis .., som sååå gärna vill få en smakbit.

Nu, efter närapå hotellfrukost och en stunds sittande på förstutrappan (solen värmer!) åker vi snart vidare norrut .., mot Dalarna (inte långt härifrån och så småningom Härjedalen och Jämtland.

Överjordiskt härligt väder! Strålande sol. Varmt!

Och om någon från jobbet läser här .., tacka Olof!
Jag beklagade mig ju högljutt för att jag inte får några sms till min mobil och då smajlade både Olof och Lasse och sa att .."men ååå, då ska du få några såna!"

När jag nu på morgonen öppnade mobilen var där ett meddelande från Olof.

Nu samlar han pluspoäng på hög, vill jag lova!

Inga kommentarer: