tisdag 23 juni 2009

När paradisen står som spön i backen ...


Och så är vi framme hos vännen Gunnar i Vaplan, bara några mil väster om Östersund.

Det blir grillkväll nästan nere vid sjön och hans mamma Anna som är nittofyra år, gör oss sällskap.

"Ååå, är du från Västerbotten .., min mamma kom från Norrfors, också i Västerbotten, hon hette Alma Bergwall!", säger Anna.


Sommaren kommer senare till Jämtland, men är lika vacker.


Definitivt en klicka-på-bild.

Rakt över vägen ligger Alsensjön.

Pensionatsvärden får testa Gunnars kajak.

Det är lugnt och stilla ute och detta är en drömsemester.

Så är det.

4 kommentarer:

Evas blogg sa...

Saknar er! Det blev så tyst när ni åkte. Och jag min dumma nöt som inte gav dig boken!! Vad ska jag med den till, har ju läst den. Och detta koma jag på en stund efter det att ni hade åkt.

Turtlan sa...

Så härligt att ni har väder som strålar på för fulla muggar!

Kokkaffe, där är jämtland det. En ex pojkvän var halvjämte. JAg var med dit en sommar och efter några dagar med kokkaffe med grädde i så sa min mage upp!!!
Bad om mjölk, men nä hä..då kom grädden fram...

Elisabet. sa...

Eva: TACK för stor gästfrihet och värme och hela alltet och för guidningen idag och skrattet igårkväll vid matbordet! Boken fixar sig. Jag lämnade den medvetet .., hinner ju ändå inte läsa den nu .-)

Turtlan: ja, i Jämtland skulle jag lätt kunna bosätta mig!

Evas blogg sa...

"Jag är en liten kanin.....:)