Eftersom jag är en sån människa som gärna vill ha lite koll på min tillvaro ., så ringer jag upp till den så omtalade Försäkringskassan, så där för att få veta
vad som gäller, då, när jag har blivit opererad.
Helt enkelt
hur det fungerar. Vilket ansvar ligger på mig och vilket ligger hos arbetsgivaren?
Vilka papper ska skickas in, osv.
Och i andra luren svarar en
så rar och vänlig kvinna och förklarar gången och jag sitter med pennan i handen och antecknar det som känns viktigt.
Perfektamente.
Nu vet jag.
Och den vänliga försäkringskassekvinnan förgyllde således min dag.
4 kommentarer:
Så är det. Om man frågar på ett anständigt sätt så blir man alltid trevligt bemött. Alla vill hjälpa till med sina kunskaper.
Men om man mopsar sig och ställer krav utan att veta egentligen hur det skulle vara - ja då kan man lätt åka på en blåsning. Och det är ju inte trevligt för någon!
Vad härligt att höra!
Jag ringde dit i förra veckan och fick också ett trevligt bemötande. =0)
Din kontakt med Försäkringskassan blir nog ok - du kommer att få en fysiskt, exakt sjukdomsdiagnos... Och därmed Försäkringskassans godkännande...
Många är nog tyvärr inte i samma situation. Försäkringskassans striktare regler för sjukskrivning drabbar dessvärre många människor mycket svårt.
Till er alla: jag inser till fullo att det är så oändligt mycket enklare när man kan uppvisa ett uppsprättat knä, än om man mår psykiskt dåligt eller har diffust ont i ryggen och ingen hittar nånting.
Så jag tackar min lyckliga stjärna, om det nu är den man ska tacka .., för att det är som det är .-)
Skicka en kommentar