söndag 18 oktober 2009

På jobbet ...


Det är tidig söndagmorgon.

Nästan mörkt i alla fönster när jag cyklar till jobbet.

På väg till kassan passerar jag mejerikylen och häpnar över hur fint någon har gjort.

Och det var inte bloggmadamen.



I lilla kontoret ligger handdatorn; den som används till varubeställning och inventering.

Bland annat.



Och Maria H har fullt upp på morgonen.
Överblivet bröd ska plockas bort .., kycklingar och spjäll ska in i grillen .., mejeriet fyllas på .., och så ska soptunnorna vid pantmaskinerna tömmas.

Det här med återvinning av burkar och flaskor är förstås hur bra som helst.

Men oj, vilket slitsamt göra! tänker jag .., medan tidningsreturerna görs i ordning och redovisas via nätet ..., och så ska kassorna på plats och nya tidningar tas in ..., och cigaretter och bärkassar fyllas på ..., och har man tur - och det har man inte den här morgonen - blir det en kopp kaffe just innan butiksdörrarna öppnas.

7 kommentarer:

Hedgren sa...

Mitt i all stressen låter det ändå - mysigt.

Elisabet. sa...

Hedgren: haha .. ja, så mysigt är det nog inte .-)

Men vi har trevligt ändå.

Turtlan sa...

Jag har också jobbat i affär som sommarjobb. Trivdes jättebra!

Kommer ihåg allt som skulle fixas INNAN affären öppnades.

Sen att det alltid vara några kunder som hängde på dörren när man gick och öppnade och speciellt några av dem hade sååå bråttom bort till brödavdelningen för att hitta ev bröd för halva priset...

Det var på 80 talet, början av.
Innan PLU nummer och kortterminaler :-))

AffärTurtlan

Elisabet. sa...

Turtlan: när jag cyklar till jobbet vid kvart i sju på måndagmorgon, då träffar jag alltid någon som är ute med sin hund.

"Börjar ni redan nu ....????!" säger dom då förvånat.

Man skulle kunna tro att somliga inbillar sig att varorna flyger in i hyllorna av sig själv.

Turtlan sa...

PS: Jättefin mjölkdisk!

Ser att det är Skånemjölk i Skåne :-))

Jag köper bara Värmlandsmjölk från Milko som det heter runt här.

Där är jag verkligen köptrogen!
Är det Arlamjölk i en affär häromkring så köper jag bara om jag absolut måste ha mjölk.
Inget fel på produkten men vill såklart gynna "vårt" mejeri!

Elisabet. sa...

Turtlegirl: och hos pv är det Wapnö-mjölk som gäller .. i sanning närproducerat!

Matildas fikarum sa...

Inte en enda förpackning känner jag igen. Helt vill skulle jag bli om jag behövde handla.