tisdag 20 oktober 2009

P l a n e n ...


Just så där ska pElle ligga och vila i det lilla rödmålade huset.


I morgon tänker
jag köpa mig en Trisslott eller två.

Eller en dubbeltriss.

Om jag vinner ett ansenligt antal miljoner, ämnar jag ringa min snälle chef och meddela honom att "tack och adjö!", men nu har jag arbetat som affärsbiträde det jag ska.

Och så packar jag ihop mina pinaler ., köper ett litet rödmålat hus på landet och slår en signal till pv och säger att där finns nog plats till honom också.

Och till pElle.

Och en hund, förstås.

Kanske blir jag hemmafröken.

Ligger på soffan Ektorp och läser böcker och vickar på tårna och när jag blir less, åker jag till Grekland till mitt lilla vitkalkade hus alldeles vid havet och med olivträd utanför husknuten och det blir grekisk sallad till såväl lunch som middag och massor med grillat lammkött (ja, jag förtränger att det är små, söta lamm som fått sätta livet till ...) och tzatziki förstås och jag ska simma i havet varje dag om det är möjligt.

Å, det ska minsann bli en härlig tillvaro!

9 kommentarer:

S o F sa...

Det låter som en fin dröm Elisabet.

Lycka till med lottköpandet!

Varma kvällshälsningar!

Turtlan sa...

Skrapa så det kommer fram många nollor!!! Med en etta framför så klart!

Tankevågor sa...

Keep on dreaming baby brukar maken säga till mig.
...och vad vore livet utan drömmar?

Ellis sa...

Det låter alldeles underbart.
Hälsar En Mycket Trött (men glad) En.

Elisabet. sa...

S o F, Turtlan, Londongirl och En trött men glad en ..: ja, vinner jag riktigt mycket pengar, lovar jag att bjuda er på nerresan.
Hem får ni ta er själva .-)

Christina sa...

Hoppas du vinner!!! Kan du inte hyra ut rum där i Grekland?

Elisabet. sa...

Christina: vi pratade om det när vi var på Samos .., ja, tänk .., om man kunde köpa sig ett lagom litet och familjärt hotell och driva det på plats ...

Evas blogg sa...

Härligt! Och då kommer jag till Grekland och hälsar på dig.

Anita sa...

Pax för rummet mot havet!! ;)