fredag 23 oktober 2009

Så här det.

I morgon .., när jag har piggnat till .., ska jag berätta för er om den här dagen som blev helt bara så ljuvligt underbar.

Jag ska berätta om tågvärden Sten från Stockholm och vad han gjorde .., och om syster Helena ..., och ortopedläkaren Sören från Jylland och om det långa pratmötet med den polske narkosläkaren vars kusiner också är läkare, men inte pappan.

Och jag ska berätta om kyrkan i Hässleholm och kvinnan med den bruna jackan som stod utanför busshållsplatsen och vad hon gjorde.

Och inte ska jag glömma att tipsa Stationsvakt om var det finns hur många ihåliga träd som helst.

Det blev nämligen en lång dag det här.

Fyra timmars sömn natten mot idag .., en missad buss i Tomelilla .., och tre och en halv timme senare framme på sjukhuset, - då hade jag tio minuter på mig tills jag skulle in på röntgen -.

Nu är jag totalt dödens slut på och somnade nästan till Gokväll .., nu ska jag bara v i l a, med huvudet i knäet på en snäll pensionatsvärd.

Och tack bettankax och annika för u n d e r b a r a sms-hälsningar idag!

2 kommentarer:

Annika sa...

Sov gott Elisabet! Gott att höra att du har så många fina saker att berätta om dagen, det ska jag läsa imorgon men först ska här sovas! : ) nattkramar

stationsvakt@gmail.com sa...

Ja det är bra, tipsa på. :-)