torsdag 22 oktober 2009

Kväller ...


I morgon åker jag till sjukhuset i Hässleholm för undersökning.
Mätning av benen, röntgen, samt diverse prover inför vad som komma skall.
Ikväll känner jag mig ungefär som på bilden.
Avslappnad.

Idag på jobbet upptäcker jag en man i vad jag tror är min ålder, som kommer linkande med en promenadkäpp i ena handen och den röda handlingskorgen i den andra.

Han kommer till min kassa och jag frågar om han har problem med sitt knä?

"Nä, det är höften ...", säger mannen.

Och jag berättar om mitt knä, ja, att det var därför jag frågade .. jag tänkte kanske att han redan hade blivit opererad och så skulle jag höra hur det hela hade avlöpt.

"Ja, jag ska också bli opererad .., ja, få ny höftled helt enkelt .., ja, den artonde november, det är ju snart", säger mannen leende.

Den artonde november!

"Och jag den sjuttonde, tänk, vi kanske blir salskamrater!" säger jag och känner hur glad jag blir, för tänk, så roligt med en bekanting bland alla patienterna.

Det visar sig dock att mannen ska opereras i Lund och jag själv i Hässleholm.

När han lämnar fram sitt id-kort, upptäcker jag dessutom att mannen är åtta år yngre än bloggmadamen och då bara gapar jag .., jag som trodde att jag var den yngsta med ny led!

Och så önskar vi varandra lycka till, utifall att vi nu inte skulle ses innan det är dags.

Ååå, ett sånt härligt möte blev det!

Inga kommentarer: