torsdag 8 oktober 2009

Hittat hos Hedgren.

Och hon undrar vad vi andra tycker.

Man ska alltså svara på vilket är det bästa, snyggaste eller på annat sätt mest positiva av följande?

Färg: vitt
Människa: dom som står en nära.
Maträtt: å, jag tycker oerhört mycket om grillat .., och bläckfisk på grekiskt vis.
Dryck: vanligt kranvatten eller ett mustigt Riojavin.
Plats: där jag känner mig hemma.
Musik: gärna fado ...
Jag själv: det jag tycker bäst om hos mig själv? Det måste väl vara den getingsmala midjan!
Sak: kameran
Tv: Livvakterna .., Mitt i naturen .., Skavlan ..., Gokväll (ja, det är töntvarning på mig).
Sysselsättning: läsa och äta och lösa korsord och resa.
Plagg: nattsärken förstås .., den i vit bomull.
Blomma: pelargonia, om det gäller inomhusblommor - annars allt som växer i dikesrenen -.
Djur: hund och katt och kossor och getter och smålamm och småfåglar (hoppsan, här for strömmen ..., tur att det finns batterier ...).
Resmål: Irland och Grekland.
Frukt: plommon från pv:s träd.
Doft: blommande hägg ...
Mina parfymer: Rush och Eden.
Bok: En av dem ..."Magistern" av Frank McCourt såklart någon av Herta Müllers romaner.(jo, jo ...)
Möbel: soffan Ektorp

Nu ska jag ta mig en halstablett och en Panodil.

Ajöken, sa fröken.

(Och nu både for och kom strömmen. Och nu igen.)

3 kommentarer:

Linda sa...

Och jag undrar hur länge vi egentligen varit inlagda när det tar över en kvart att läsa ikapp hos dig :)
Nu ser du väl till att bli ordentligt frisk innan du börjar jobba igen?!

Elisabet. sa...

Lindalotta: sån tur att det gick bra .. jag minns att vår Maria fick ett sånt nässelutslag när hon hade pillrat med svamp ute på gräsmattan. Hennes läppar var som Kalle Ankas .-)

Och jag börjar inte arbeta förrän på måndag. Men DÅ S K A jag vara frisk.

Linda sa...

LOVA!