måndag 5 oktober 2009

Och som ett ....



... brev på posten, kommer förkylningen.

Igår satt jag i våldsamt drag i mittenkassan, då entrédörrarna hakat upp sig och det var full storm rakt in i butiken (läs: till kassorna).

Ont i halsen natten mot idag.

Hosta och förfärlig snuva efter lunch och så exploderar allt bara när jag är på väg hem.

Ååå, vad jag kommer att förlora mycket pengar av lönen i november, men det må vara hänt.

Att stå i kassan med näsdropp och hosta - nätack -.

Nu ska jag krypa under filten.

Ajöken, sa fröken.

12 kommentarer:

Mian sa...

Nää så trist.
Krya på dig!

Elisabet. sa...

Mian: ja, men det finns värre saker än snuva. Nu ska jag ta mig Alvedon.
Problemet är ju när man står i kassan .., det är ingen höjdare när man är snorig.

Osloskånskan sa...

God Bedring!

Lisette sa...

Se bara till att du inte drar iväg till jobbet förrän du känner dig rejält frisk! Krya på dig!

Ingela sa...

Min går på tredje veckan nu. Man känner sig lite bättre ena dan, nästa rinner snoret igen,halsen bränner och huvudet dunkar. Hoppas att du har en lättare sydsvensk variant.

Förra vintern var jag inte förkyld en enda dag.

Turtlan sa...

Krya på Dig!
Vila är bra bot!!!

Tänkte först om det kan vara en flygbacill men kanske lite förr långt efter flygresan?

Hur som haver, sitta i drag är aldrig bra!

Gokväll från mig!

Bert sa...

Men - är du ämlig nu igen!? Du verkar då dra på dig allt.

Tur att någon offrar sig.

God bättring!

S o F sa...

Absolut, som ett brev på posten blir det när man utsätts för det som du gjorde i kassan där.

Måste väl ses som någon typ av arbetsskada så att man slipper sjukavdrag, eller hur?! ;)

Varma Krya på dig-hälsningar!

Linda sa...

Usch och tvi för förkylningar.
Vi gör allt för att bli av med våra :(

Med ditt jobb borde du vara extra utsatt, alla dessa människor som du möter varje dag. Den där karensdagen är ett gissel!

Men det viktigaste är att du blir ordentligt frisk innan du går tillbaka till jobbet - lova det!!!

Krya-på-dig-kramar!

Evas blogg sa...

Varm krya på dig kram!

Elisabet. sa...

Till er alla: snorig och snorig och hostig och täppt i näsan. Men det blir säkert bra snart.
Ska göra mig kaffe och ta en pv-giffel (på mitt recept ..., det är viktigt det ...), som medicin.

Och solen flödar.

Alltid nåt.

Anonym sa...

hvad jeg ledte efter, tak