onsdag 2 december 2009

Angående övermod ....


Klockan är nu 20.04 pip.

Och här sitter jag i nattsärken och har sagt godnatt till en häpen pensionatsvärd och till hans mamma som han just nu telefonpratar med och jag har med mig låneboken som jag redan har läst, - men vad då -, jag älskade den då och gör det säkert nu också och javisst, jag är en sån som kan läsa samma bok minst två gånger.

Minst.

Vad den heter?

Jo, "Mannen och hustrun" och författare är Tony Parsons.

Jag har läst andra böcker skrivna av samme man och tyckte oerhört mycket om dem.

Lättlästa.

Rakt-på-sak.

Perfekta att ha med sig i sängen eller på soffan Ektorp.

Den andra boken som jag lånade, det var en tjock historia av Patricia Cornwell.

Ååå, det ska bli så trevligt att återigen få träffa rättsläkaren Kay Scarpetta!

Djupsinnigare än så är inte den västerbottniska bloggmadamen.

Nu mot sängen bakåt marsch!

Och den här vackra sången tillägnar jag vännen ellis.

7 kommentarer:

Hedgren sa...

Har du läst "Familjeaffärer" av Tony Parsons? Den är så bra! Har annars bara läst "Mannen och pojken".

Kram o tack för kortet!

Lisette sa...

Bravo! Sängen och Scarpetta är lagom en så'n här kväll och med nyopererat knä. Ha det så skönt. S btukar "koka av" alla ben som kommer i hennes närhet. Hihi!

Ellis sa...

Hahahahahaha!! Tack ska du ha. ;)

Cicki sa...

Patricia Cornwell är nog en av mina favoriter bland deckarförfattarna. Hon är så himla bra. Har du läst Michael Connelly. Hans figur Harry Bosch är en lite annan karaktär än Scarpetta men ändå så himla bra.

Elisabet. sa...

Hedgren: jo, men jag har glömt bort den också, så den kan jag också ta. Fast när jag läser den här .., så känner jag ju igen alltsammans .-)

Lisette: Scarpetta väntar på sin tur .., det känns bra att ha lite i reserv!

ellis: gick det bättre igår?

Cicki: jo, honom har jag läst mycket av .. jag var tillsammans med en man som ÄLSKADE hans böcker och jag norpade dem, böckerna, en efter en från bokhyllan .)
(Ja, och läste dem, alltså).

Cecilia N sa...

Var det för vyn vid 1min, 53s som den tillägnades Ellis?

Elisabet. sa...

Cecilia N: nä, det var bara för själva sången .., hon blev ju så förgrymmad på herr Björling för någon kväll sedan .-.)