tisdag 1 december 2009

Motljus nere vid havet ..,



Och mitt på dagen kommer pensionatsvärden hemcyklande de tjugofem kilometrarna, för att "bara hälsa på ..., och medan jag ägnar mig åt vykortstillverkning, fixar han till en smarrig fläskpannkaka och det eldas i pannan och doftar gott av v e d och hela tiden lyser solen här utanför.

Nu ska han snart tillbaka (med bil ...) och det är utvecklingssamtal och därefter körövning.

Själv har jag prickat in kvällens tv-tittande.

Mitt i naturen .., Gokväll .., Sommarpratarna.

Det valet säger väl nånting om vilken ålder man befinner sig i.

Tror jag.

5 kommentarer:

Mian sa...

Fråga doktorn i går, eller? :-)

Bert sa...

Vacker bild!

Men "Mitt i naturen" en tisdag? Är det en repris, eller?

Åldern har ingen betydelse i sammanhanget. Det finns även unga som ser de där programmen. Jag!

Elisabet. sa...

Mian: precis! haha ....-)
"Leeeekaren" .., jag ler lika mycket varje gång jag hör S.A. uttala det ordet.

Bert: jaha, då är vi två då .., och jepp, det är reprisen, men jag uthärdar den också. Mitt i naturen missar jag ALDRIG, jag tycker att programledaren är helt fantastisk .., så enkel och chosefri och med lite glimt i ögat och, som det tycks, med ett genuint intresse för det han sysslar med.

Bert sa...

Och ikväll är det ovanligt intressanta människor som möts och pratar i Sommarpratarna.

Det är alltid lärorikt att lyssna till bra samtal. Även om man inte är inblandad själv.

tomasrj sa...

Oh vad sugen jag blev på fläskpannkaka.