onsdag 2 december 2009

På agendan ...



Idag stundar det första besöket hos herr sjukgymnasten Torbjörn i Getinge.

Eftersom bloggmadamen tillhör Region Skåne, blir det ingen betald resa till och från hemmet och tack och lov för en omtänksam pensionatsvärd som skyndar hem på lunchen och skjutsar madamen till herr Torbjörn.

Hur madamen ska ta sig från Getinge, är en annan historia.

Måhända med buss till Halmstad?

Och eftersom detta att komma ut i Verkligheten är en stor händelse i bloggmadamens annars tämligen lugna tillvaro, så ska även det vackra biblioteket få ett besök.

Och kanske torget också?

Allt är klart inför avresan.

Kappa, halsduk, mössa och tjockskorna .., dom där fotriktiga som är så enbarmligt erbarmligt anskrämliga.

Unge herr Canon ska förstås få följa med.

Och plånboken.

Det ska nog bli bra det här.

12 kommentarer:

Helen sa...

Hoppas dagen kommer att bli bra!

Och att du kommer dig hem helskinnad!

Kram!

Elisabet. sa...

Helen: det hoppas jag med .-))
Jag torde väl vara "lämmen", som vi säger där hemma.

Kerstin sa...

Tänk att det kan bli ett sånt äventyr att komma till sjukgymnasten. Hoppas han kommenterar att allt är bra och att du skött träningen efter bästa förmåga. För att trvester ner kommer man alltid, säger jag hem kommer du alltid. Lifta? Vem tar inte upp en snygg dam i sina bästa år som dessutom är handikappad? Hur långt är det förresten?
Kram!

Ellis sa...

Lycka till nu! Kram!

Kerstin sa...

Oj, jag fick visst inte med alla bokstäver i travestera...

Bloggblad sa...

Lycka till. Synd att det inte funkar med sandaler så här års!
Här är rimfrost med sol på - jättevackert! Fast den avnjutes inifrån idag, pga huvudvärk... som börjat lätta redan (och genast sprang jag upp till datorn...)

Elisabet. sa...

Kerstin: hur långt det är ..? Ja, vad kan det vara .., 1.5 mil, kanske? Jag blandar ihop Getinge och Slöinge. Men det är till Getinge jag ska ,-)

Ellis: tack ..!

Bloggblad: hemma idag då ...? Krya på dig! Här är rimfrostigt och fint ute, men kallt. Fyra minus och ett hus vid havet .., jag kan säga att det är som i Ystad i min lägenhet, fastän pv eldade friskt innan han åkte i morse.

Monet sa...

Hoppas allt går bra. Förta dig inte bara med en massa andra besök. Fast jag förstår att du får lite "lappsjuka" och behöver fylla på med böcker.
Lycka till och hoppas herr Torbjörn är en duktig sjukgymnast!

Annela sa...

Ojoj, ett sånt spännande liv du lever,=)Ensam i Getinge och kanske lift hem...Jag hoppas på en trevlig dag.

Evas blogg sa...

Hoppas dagen blir fin! Även om du blir lämmen efteråt. Tack för jättefint kort. Jag blev så ooootroooligt glad!!

Elisabet. sa...

Monet: men det gjorde jag förstås .., förtog mig .-)))

Annela: ja, sannerligen säger jag eder .., tillvaron förändras. Nu är ett besök på vårdcentralen veckans händelse .-)

Eva: tack själv! Är det meningen att jag ska öppna det vackra paketet ...? Nu, menar jag ...?

Evas blogg sa...

Tänk att vi onfors i tankarna, jag menar, vi skickade dem samma dag. Du får öppna det precis när du vill. Du kanske har en sådan, fast inte likadan. Men det behövs säkert fler än en, tänkte jag.