fredag 12 februari 2010

Det ena ger det tredje ...



Är man sjukskriven på grund av ett aningen krånglande knä, kan man ägna morgonen åt en hel massa saker.

Man kan läsa Göteborgs Posten från första till sista sidan och där upptäcka att sångaren Brolle egentligen heter Kjell, tänk, det visste jag inte ..., och bland alla bilannonserna finns en som är annorlunda än de övriga .., det är Jannessons Bil som säger sig köpa välvårdade och servade bilar, även äldre kortmilare.

Ovanför texten finns en bild av en äldre, rätt oansenlig man med glasögon; det är förmodligen herr Jannesson själv.

Det slår aldrig fel: var morgon faller min blick på herr Jannesson och se där, nu har han nått sitt mål .., här sitter jag nu och skriver om hans bilfirma!

På sidan 7 finns en liten notis som berättar om den kissande polishunden som fick annat att tänka på när den plötsligt nosade upp en isklump och markerade för husse.

Isklumpen visade sig innehålla en pistol med kaliber 22.

Och när man har lagt tidningen ifrån sig och busat lite med sigge nilsson, så där så man har fått rivsår på höger hand, då kan man titta på tv.

SVT.

Gomorron-tv.

Där samtalar Kristian Luuk med deckarförfattaren Åsa Larsson, ni vet, hon som är uppvuxen i Kiruna.

Herr Luuk läser de första raderna ur hennes senaste bok.

Å, vilken läcker inledning!

Och .., då kan det där lite förströdda lyssnandet rendera i att man på stört beslutar sig för att inhandla just den där boken.

Så det är vad jag ska göra.

I eftermiddag.

13 kommentarer:

Matildas fikarum sa...

Jag lämnade en kommentar om röd saft men den försvann nog.

Elisabet. sa...

Matilda: om röd saft? Här, på det här inlägget?

Elisabet. sa...

Nu har jag kollat i min mail, men där finns inget .., skriv ett nytt om du orkar .-)

Anonym sa...

Jodå, jag har allt läst det. Du ska snitsla vägen ner från gula huset med röd saft i snön, så att du ser hur du ska backa.
Men nu har jag redan backat ner bilen så spara på saften.
PV

Matildas fikarum sa...

Jag tror det var en bild på Pelle Nilsson i fönstret i det inlägget.

Matildas fikarum sa...

Sigge Nilsson menar jag ju. Som undrar om matte glömt.

anna of sweden sa...

Det låter som en ganska behaglig tillvaro. Ja, förtuom det där med blodvitet. ;)

Hur går det med ditt knä? Kommer du att kunna jobba näs sjukskrivningen är slut?

Kram!

Rexxie sa...

Nämen, inga inlägg sedan kl 09:47? Har du backat fast någonstans?

Joanna sa...

Elisabeth, visst vill man se denna filmen?

http://sydsvenskan.se/kultur-och-nojen/article625197/Plats-for-Bernhard.html

Elisabet. sa...

matilda: NU vet jag du menar .., pv sa att han hade läst det, men varför fick jag inte nåt meddelande om din kommentar, det får jag ju alltid?
Nåja. Det var en BRA idé ..-)
Jag är urdålig på att backa i nerförslut.
Har du körkort?

Elisabet. sa...

anna of sweden: idag har jag kunnat på gå på stan nästan som en helt vanlig människa! Jag ska hädanefter ta det lugnt .., inte alls träna som en galning ,-)

Elisabet. sa...

Rexxie: haha .. ja, jag sa till pv när vi kom hem från stan, att "nu tror dom väl att jag har dött ..?"

,-))

Matildas fikarum sa...

Ja, jag har körkort.