torsdag 11 februari 2010

Oväntat besök ..


Tulpaner har dom med sig också.
"Ja, hälften av dem är till pv som skottade vårt altantak ...", säger Gösta.


Och så knackar det på dörren helt plötsligt och där står Sonja och Gösta och med sig har dom två påsar med semlor .., en till oss var, och den fjärde får vänta tills den semleälskande pensionatsvärden kommer hem från stan.

I någon timmes tid eller mera blir herrskapet Pehrson här.

Åååå, som det pratas!

Åååå, som jag pratar!

Som en kulspruta är jag .., som det allra värsta maskingevär .., och jag inser att här finns nog ett uppdämt surrbehov.

Och nu ska jag - i total tysthet -, ägna mig åt att renskriva Göstas på band inspelade memoarer.

Det ni.

5 kommentarer:

Helen sa...

Så trevligt med oväntat besök! Och ett besök som dessutom har "hove" att ta med sig fikabrödet i form av semlor, mums!!

Lycka till med memoarerna!

Kram!

Elisabet. sa...

Helen: Gösta och Sonja har ALLTID med sig färska semlor. Det är tur att det inte är dagliga besök, annars bleve man nog olycklig (ja, lycklig också .. men konsekvensen, ajajaj ...)

Monet sa...

Så trevligt det låter. Just när man bor lite ensligt på landet är det extra mysigt med den där sortens spontanbesök.

Härligt väder verkar du ha också, man ser ju hur solen skiner in på ditt bord. Härnere har vi också sol men det har varnats för snö och halka också i vårt sydliga hörn. Nu blev det inte det men däremot den isande kalla Mistralvinden. Jag hostar fortfarande och får ny medicin. Blev du aldrig sjuk, du som kände dig så febrig? Tur det i så fall!

Elisabet. sa...

Monet: nej, jag blev frisk lika snabbt .-)

Å andra sidan åker jag ofta rakt ner i backen vid omslag till lågtryck ., får våldsam värk och blir på gränsen till deprimerad, sen upp som en raket igen .-)

cruella sa...

Gott med semlor men ojoj säger jag om renskrivandet. Har du utrustning - bandspelare och pedal - eller hur gör du? Hur många timmar har han pratat in?

Gissar ändå att det är mer fängslande än de flesta långtexter jag får på min lott. De är inte alls ointressanta men timme efter timme med kommunalpolitiskt käbbel kan bli lite övermäktigt.