söndag 28 februari 2010

Litet brev från sigge nilsson ...



"Tja!

Det är jag, sigge nilsson, som skriver nu.

Jag ska bara berätta för er att idag har jag för första gången i mitt liv varit och lekt på på nånting som heter altanen. Det var skitkul!

Jag hittade flera torra kvistar och en kruka med nåt torrt i - matte sa att det var fjärilslavendel från förra sommaren - och under en vit plaststol droppade det hela tiden och jag försökte fånga dropparna, men då blev jag våt på ryggen och då var det liksom inte så himla kul längre.

Matte och pensionatsvärden satt i var sin vit stol och drack kaffe och pratade hela tiden om sommaren och matte sa att hon skulle köpa trädgårsmöbler av trä och ett parasoll också och då hummade mest pv och plötsligt skulle han börja skotta altanen fri från all snö, men då gick matte in.

Häromdagen var jag borta i fem timmar!

Ni må tro att dom var skraja, men jag har inte berättat vad jag var med om och tänker inte göra det heller.

Hej då!

Nu ska jag se om jag hittar pElle, så jag kan reta honom lite!

Vi hörs!

sigge nilsson. "

Inga kommentarer: