söndag 28 februari 2010

Namnsdagsgrattis till ...



.. först och främst "Dr Böhlander", denna min förstödda dotter.

Hon heter nämligen Maria.

När någon av hennes barn skulle beskriva henne för sin fröken, hade hon eller han skrivit att "mamma tycker om att promenera, äta ägg, sola och så tycker hon om sin mormor!"

Och på jobbet finns två såå rara arbetskamrater med samma namn; Maria Jönsson (cowboy-maria) och Maria Hansson.

Och från semesterresan till Kefalonia kommer jag ihåg den rara Maria Young, och denna före detta norrbottensmadame, hon bor numera i Sheffield och i Västergötland hittar man Mian, grattis till dig också!

Och Maria i Oslo .., hon som idkar yoga, hon har minsann också namnsdag, precis som såväl min, som pensionatvärdens kusin.

Här kommer ett stort grattis till er alla!

3 kommentarer:

Turtlan sa...

Tack ;-))

En till Maria (....andranamn)

Elisabet. sa...

Turtlegirl: jaha, då förstår jag helt plötsligt .-))
Som jag har undrat.

Cecilia N sa...

Tack för påminnelsen! Nu gick tre sms iväg!