onsdag 30 juni 2010

Besök ...


På en endaste gång skulle mina döttrar veta vem som är på bilden.
Allt det röda och randiga .., det är hon i ett nötskal.


... av min störstasyster, hon som bor på landet utanför Hörby och ser hästar och föl från sitt matsalsfönster.



Och det blir utflykt till Olof Viktors i Glemminge där vi sitter ute i trädgården och det är soligt och lite lagom vind och under vårt bord sitter en svart katt med rött halsband och mjaaauuuar och efter en stund ger jag henne några bitar av kycklingfilén, den i skivor.



Olof Viktors är det mackor som gäller.

Jättelika mackor!

Och på gräsmattan kryper en liten tös omkring och vinkar till pv - vink-vink - och det är en sommardag så där som när den är som allra bäst.

Väl hemkomna blir det efterrätt och kaffe och jag letar reda på det där lite blekta fotografiet från januari 1976 och som visar min pappa som sitter i sticketröja vid köksbordet i Malå och mitt emot honom sitter min störstasyster och hennes dotter.

Dom har spelat Yatzy och pappa har precis elva månader kvar att leva.

3 kommentarer:

Anonym sa...

RIGMOR!!! Kram Maria

AP sa...

ALLA vi barn vet att det är Rigmor!
Men jag är nog den som tagit efter det röda och det randiga mest. Jag ÄLSKAR den kombon!

Elisabet. sa...

Maria och Anna: ,-)

Och Anna, jo, du är verkligen nästan lika randig som din moster!