måndag 28 juni 2010

Liten hälsning från ...


Utsikt från Tjamstan.
"När du säger hemma, då vet jag att du menar Malå.
När du pratar om Ystad, då säger du ..., du vet i Ystad", säger pv.

Och så här skriver en bloggare från norr:

"Vet du vilket ställe jag åkt igenom idag?

Jo, Malå!...dina vackra hemtrakter!

Är nämligen på semestertripp, på väg till Norge och åker inlandsvägen till Östersund.

Så vackert det är i inre Västerbotten, med alla sjöar och miltals av djupa skogar!

Just nu övernattar vi på en camping vid Ångermanälven. Men ingen badar här!"

Så skriver Sven ..., och hjärtat blir glatt.

Och inutivarmt.

2 kommentarer:

annannan sa...

Medan jag ju känner mig hemma när du skriver från Ystad. Jag kommer att sakna de rapporterna fast jag naturligtvis följer med dig till Halland. Men vem ska nu rapportera hemifrån åt mig?

Elisabet. sa...

annannan: jag tänker minsann ¨åka ner med ojämna mellanrum .-)

Då ska jag rapportera till dig.