onsdag 30 juni 2010

Just så ...


En annan ledig dag.


Å, Gud .., vilken lycka att få vara ledig och frisk och att få cykla iväg och känna ljumma sommarvindar mot kinden!

Och tänk .,. att ännu någon vecka eller två ha möjlighet att köpa nybakat bröd från Söderberg & Sara och sedan cykla hem igen och då är kaffet klart ..., Zoegas ..., och starkt är det .., och jag dricker det i den rosa muggen som var en present från Kerstin.

Och tänk ..., att kunna använda sina ben och knän och promenera till Österporttorg där det är loppmarknad och att därefter titta in på Färs och Frosta Sparbank och växla femtilappar och tjugor till affären .., att cykla dit och småprata med arbetskamraterna och där är massor med människor och jag köper färska hallon, vinbär och jordgubbar .., som ska bli till efterrätt när min störstasyster kommer på besök i eftermiddag.

Mitt i alltsammans plingar det i telefonen.

Ett litet sms som gör hjärtat glatt.

" ... och mitt i målandet kände jag för ett hej till dig./ "

Mer behövs inte.

Just i ett av livets alla miljoners ögonblick, råkar någon tänka på just dig.

Eller mig.

Vilken rikedom.

3 kommentarer:

Mian sa...

... och snart flyttar du in hos en alldeles egen bagare. Det blir finemang det.

Elisabet. sa...

Mian: ,-)

Fast jag har gullbett honom att INTE baka gifflar på länge .., jag gick nog upp tio kilo när jag var sjukskriven .., det var gifflar, lussekatter och semlor i nämnd ordning .-)

Mian sa...

De där gifflarna går definitivt inte att stå emot. Delikata.