onsdag 30 juni 2010

Sommarkväll ..



Å, den var verkligen fin, gårdagskvällen!

Fågelsång, vänskap och god mat.


"... men vad då .., ska man grilla själv ..?" utbrister mannen häpet.

Ja, det ska man.



Öppettiderna beror helt och hållet på vädret och det kan man kanske förstså.
Men så svårt att planera för den som ska se till att råvarorna finns hemma!



Och någon gungar och skrattar ...



"Helt ärligt .., jag tycker att ni ska ta ful-vinet, det är precis lika gott som det dyrare!" säger den pratglada och vänliga kvinnan bakom disken.

Mmmm ..., det var gott.
Med smak av blåbär.



Allt eftersom kvällen fortskrider, fylls det på kring borden ..



Och den vane seglaren pv, han hade nog trivts under seglen ...

3 kommentarer:

pralinen sa...

vilket härligt ställe :-)
vi får hålla tummarna för vackert väder så de får många besökare

Elisabet. sa...

pralinen: ja, verkligen! Lite (eller mycket) annorlunda. Därmed inte sagt att det är bättre än Marinan, för där är havet alldels inom dopp-håll .., och jag tycker nog att det är skönare att slippa tillaga maten när jag går ut ,-)

Men trivsamt ändå.

Anonym sa...

Nu hängde inte jag med..kom i luckan finns det i ystad?? och var i så fall, mvh Ingela mitt över gatan...