söndag 1 augusti 2010

Eftertanke ....


Tre små snäckor får vila i min ficka när vi cyklar hemåt.

Och jag ligger på rygg i havet och tänker att för någon månad sedan, då hade jag packat min ryggsäck och gjort mig redo att ta femtåget från Halmstad och därefter hade jag tillbringat tre timmar på resande fot, innan jag - framme i Ystad - hade låst upp dörren till den lilla lägenheten på 31 kvm.

Jag skulle förstås ha tänkt på morgondagens arbete och hur jag skulle hinna med allt?

Jag skulle ha öppnat söderfönstret och klickat igång min dator och kanske hade jag kollat så att arbetströjan och behån var på plats?

Nu .., ligger jag i stället på rygg i havet och tittar upp mot himlen.

6 kommentarer:

Mian sa...

Jag längtar efter semester så att det gör ont i hela kroppen.
5 arbetsdagar kvar, men bara 2 veckor semester sedan. Hur jag skall få kraft i höst det vete tusan.

Bloggblad sa...

Det måste vara underbart. Lika underbart som att ha två veckor kvar av sommarlovet och sen ett jätteroligt jobb som väntar. Och två roliga och spännande evenemang under hösten...

Visst har vi det bra, vi som kan njuta och är nöjda utan så mycket krusiduller.

Linda sa...

Jag gillar den här söndagen.
Massor!
Jag vill också bo sådär nära havet. Jag vill verkligen det.

Margareta Lundgren sa...

Jag är så glad att du fått detta utrymme att leva i. Och ännu gladare att du delar det med oss andra! Kram!!!

Margareta Lundgren sa...

Jag är så glad att du fått detta utrymme att leva i. Och ännu gladare att du delar det med oss andra! Kram!!!

Elisabet. sa...

Mian: jag borde förstås skynda mig att Leta Arbete, men jag tänker ha mina semesterveckor och gå ner riktigt i varv. Stackars dig ..., å, så hemskt!

Bloggblad: ibland tänker jag att .., om det är meningen att jag ska hitta ett arbete som inte ger mig stress-ångest, så kommer det att lösa sig. Andra gånger tänker jag .., ja, ja, man får bita ihop och ta även ett sånt jobb ...

LindaLotta och Margareta: det går inte i ord att beskriva hur bra man mår av att bo så nära havet.
Snart har jag väl inget blodtryck alls .-)