lördag 7 augusti 2010

Idag ...


Dublin.
Jag orkar inte leta reda på nån mer passande bild.

... har vi grillat för första gången i sommar och egentligen är det väl snart höst, men det gick bra det med.

Och på grillen låg lite förkokta majskolvar i bitar, av vilka jag åt ett par stycken ..., och det skulle jag inte ha gjort .., det är som hade jag en atombomb i magen.

Senare blev det promenad tillsammans med pv:s dotter med pojkvän ..., samma runda som alltid .., och en makalös solnedgång hann vi se också.

"Synd att jag inte tog med kameran ...", sa jag bedrövat.

"Jodå, den är med, jag tog med den ..!" svarade pv.

Visst var den med .., men minneskortet satt i kortläsaren.

Nåja, ni kan ju tänka er en apeslinfärgad sol på väg att försvinna i havet och i detta badade vi - länge -!

Och nu blir det sängen!

Ajöken, sa fröken.

Inga kommentarer: