tisdag 3 augusti 2010

Också en insikt ...



Till min naturella youghurt är det gott med müsli.

På Ica Maxi hittar jag en ekologisk variant, som dessutom är åtskilligt mycket billigare per kilo än många av de övriga.

Så .., den köper jag.



Omslagsbilden ger, vid en hastig butikshylletitt, åtminstone mig intrycket att där är en blandning av lite av varje och se, där är solrosfrön också!



Men när jag häller upp müslin i skålen .., tycker jag att nästan allt ser ut som havregryn!

Och antalet solrosfrön är lätträknade.

Nix.

Här ska kollas mer noga nästa gång.

4 kommentarer:

S o F sa...

:D Undrar vad en påse havregryn kostar tro?

Tack för dagens första skratt!

Elisabet. sa...

S o F: vid närmare genomgång kan man konstatera att i påsen finns havre, vete, korn,- och rågflingor. Och några solrosfrön.

Ja, ja.

Detta är inget jag tänker ligga sömnlös för, men intressant hur man kan falla för en bild ...

Anonym sa...

Kan man jämföra en mûslipåse med en dejtingsannons?

Det är inte alltid så att första intrycket och bilden stämmer..... ;-))

Men vem vet... en dag kan ju påsen vara superb!

Turtlan

Elisabet. sa...

Turtlan: det kan man säkert! På den sidan som jag uppehöll mig på, där var 99 % av alla män högskoleutbildade och vältränade, ja, enligt deras profiler.

Jag vet inte riktigt om jag trodde så mycket på det där ..-))