måndag 2 augusti 2010

Hunden pElle ..


Just där, ska jag ligga, tänker pElle.

.... pElle, han är som en hund.

Var vi än går, så kommer han lullande efter .., och när det är dags att göra natt, då hör vi honom komma dompande i trappan och efter en liten stund hoppar han upp och lägger sig på pv:s sida av sängen.

"Nä, nä ..., gå till matte nu!" säger då pv, men det bryr sig inte pElle om.

Han s k a sova hos pv.

Egentligen tror jag att det beror på att jag snurrar av och an i sängen hela natten och byter ställning och vänder och vrider mig, medan pv, han ligger som vore han förstenad.

Det där vet förstås pElle.

Och han tjurar och ligger kvar och till slut ger pv upp och säger att .."ja, ja .., men jag har ju ingen plats snart .., titta, bara några ynka decimeter av min halva!"

Jaha .., och ...? tycks pElle mena.

Och så ligger han där prick hela natten.

8 kommentarer:

Monica sa...

Snygga ben, ser bara det ena förstås men antar det andra är ungefär lika;-) ja katten är söt också....

Amber sa...

Haha, känner igen fenomenet! Just nu är det bara en jätteunge på 167 cm, med otroligt vassa armbågar och en liten hund. Men när det blir kallt dyker katten också upp. Han är dock, i motsats till de andra två, hårt fostrad till att ligga vid ena fotändan av sängen, vilket han gör i stort sett alltid.

Nå, det finns ju de som måste sova ensamma jämt, så en ska int' gnälla. :-)

Håller med ovanstående - snyggt ben!

Rexxie sa...

Jag håller med Monica!

:-)

tomasrj sa...

Känner igen det där. Fast jag har fostrat katterna att enbart ligga på en filt som jag lagt på ena sidan vid fötterna. Fram mot fyratiden börjar de dock leva omkring och riva och vill ut. Sen får jag hela dubbelsängen för mig själv =)

Elisabet. sa...

Monica: ,-) pv hördes VÄLDIGT nöjd kan jag meddela,när han högläste kommentarerna för mig ....

Amber: en tid i livet hade jag två små döttrar och två stövare i min säng. Exet låg som en kejsare i ensamt majestät på sin sida .-)

Rexxie: ,-)

Tomas: vi kanske får skicka pElle på uppfostringskurs .., eller kanske är det VI som ska gå på kurs?

Anitha sa...

Klaga inte PV! Det är ju bara en liten katt. ;-)

För några år sedan innan jag flyttat till PE så tog jag hand om min brors tre hundar när han låg på lasarettet. I en 120 cm säng skulle PE, jag och två stoora dalmatiner sova. Och jag kan lova - dalmatiner vet hur dom ska göra för att ta plats och göra det bekvämt för sig - helst på kudden också :-D Inte många centimeter över där inte för PE och mig.

Elisabet. sa...

Anitha: jag ska högläsa för honom .-)

Anonym sa...

Anitha: Ikväll ska han bort. Så är det bara.

PV