söndag 24 oktober 2010

Söndagmorgon i landet Halland ...



















... blir tidningsläsande och frukost (scones från igårkväll ljummas upp i mikron ..) .., sigge nilsson som hoppar upp på stolen och får sin sedvanliga ostskiva .., och Mannheimer & Tengby från radion.

Ute råder grått höstväder.

Hällregn.

Och på soffan Ektorp sover pElle ihopkrupen som en liten boll.

Igår, vid tvåtiden på dagen, gav jag upp och hämtade honom från övervåningen.

Då hade han sovit  - eller inte varit utomhus - (läs: inte kissat) sedan kvällen före - !

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja Elisabet, jag skall skaffa googlekonto, men inte just idag det är så bökigt och jag vill kommentera nu:)
Jag känner såååååå mycket för äldre djur, dom är så fiiiiina med sina härliga gråa hår:) I blicken på en äldre katt eller hund ser man så himla mycke visdom...dom har sett saker dom... Hur har pElle det med njurarna? Kan det var dom som spökar? Flera av mina bekanta och nära vänner som har katt har råkat ut för det...gå till veterinären så får du besked.
Jag tycker om din blogg:) Anonym men snart med Googlekonto

Elisabet. sa...

Anonym: ,-)

Du är välkommen ändå.

Man behöver inte ha googlekonto, man kan skriva "Ulla-Britt" längst ner .., eller nåt sånt ,-))