lördag 30 oktober 2010

På bio ...

























... fast i vardagsrummet och detta är filmen som vi såg.

Efter en minut kände jag igen mig; jahaja, den har jag sett förut.

Och nu har jag sett den ännu en gång och den blev inte ett dugg bättre, alla stjärnor till trots.

En film som spretar hit och dit .., korta klipp .., ett par som, enligt mitt sätt att se det, inte alls är synkroniserade (Ulrich Thomsen på bilden ovanför och svenska skådespelerskan Lisa Werlinder, hon kunde vara hans dotter i verkliga livet, känns det som ..) och på det hela taget en seg och trist historia.

Gita Nörby (danskt y hittar jag inte) bra som alltid och det är ju alla danska skådisar, som har en förmåga att föra en dialog utan att det låter som stod dom på Dramatens stora scen.

Betyget blir 2 av 5.

2 kommentarer:

Carita sa...

Nä, det där danska y:et kan vara knepigt ;-)

Elisabet. sa...

Carita: man borde gå en kurs .-)
(Ja, jag har för övrigt gått en kurs i danska ..,. men var man hittar y:et på tangentbordet, vete sjuttsiken ..-)