fredag 19 november 2010

Där och då ....



Tar bilen in till stan .., snöglopp i luften .., vindrutertorkarna sveper över rutan.

Köper nya läsglasögon hos Vildanden .., hämtar ut brittiska pund .., upptäcker att jag har glömt att ta med mig pv:s jacka och promenadskor (han har cyklat de 22 kilometrarna in till stan), så när jag hämtar honom vid skolan - fvb till Ica Max -, har han bara kortärmad t-shirt, jeans och p j ä x o r .., på sig.

Detta bekymrar honom dock inte det minsta.

Glad i hågen promenerar han en stund senare in i Ica-butiken.

Jag går också in .., lite före honom bara.



Innan dess har jag handlat fisk till sigge nilsson och pElle.



Fiskvagnen står nere vid Nissan.
Fyra stora strömmingar blir det.
Två till idag, två till i morgon.
Torsken får vara.



Ett besök på biblioteket hinns också med.



Hyr fyra filmer.

Ingen av de här två (övre) har jag sett .., jo, lite av den till höger.
Jag tyckte absolut inte om den, men pv tycker att det är en höjdarrulle.

Nu kommer förstås alla att tala om för mig hur otroligt bra den är .,. ja, jag vet .. men jag tycker ibland att dom här herrarna är så flamsiga.

Nåja, jag ska titta på den.
Den vänstra har pv sett och fann den bra.



Två nya för honom .., en ny för mig; den vänstra.

Jag känner igen flickan som ligger i gräset .., v i l k e n film är det hon har spelat i ...??


Inte Anne på Grönkulla, väl ...?

Lilla huset på prärien ..? Jo, så kanske det är.
(Någon, kanske Kesu .., tipsade om den här filmen.)

"En alldeles särskild dag" har jag sett två gånger och älskar den.

Och ja, man kan se den en tredje gång.

Ikväll blir det nog ingen film .,. först Dobidoo och därefter Skavlan.

En trevlig fredagkväll önskar jag er alla!

Ps. Och nu ligger gräsmattan vit. Tre centimeter ungefär, säger pv från köket. Ds.

11 kommentarer:

Monica sa...

Är det Anne på Grönkulla tro som liten? Fast jag vet inte säkert. Kul med PV och pjäxorna och att du bara gick LIIITE före:-) eller efter. En dag på jobbet kom en kollegas man, det var fullkomligt skyfall och hon och jag brukade gå genom en allé hem så vi hade sällskap genom den, 3 km så där, då kom han med regnutrustning till henne, hade skyndat sig på cykel och det forsade om honom, stod i korridoren på sjukhuset med droppande sydväst mm. Hon bara fortsatte jobba och låtsades som ingenting. "Är inte det din man?" sa jag, jo sa hon.....stackar´n tänkte jag, undrade vad han ville och då lämnade han torra regnkläder till "kära" hustrun.

Elisabet. sa...

Monica: pv skulle kunna gå in var som helst i badbyxor, det är jag övertygad om ,-)

Det är väl det jag också tycker om hos honom .., att han i alla lägen är sig själv.

Men jag - fegis - tänkte att .. men hjälp, folk tror väl att han har fått spader .., alla hade tjocka vinterjackor och där kommer han glad i hågen på parkeringen i sin kortärmade blå t-shirt.

Dåligt av mig.
Ja, det är det.

Elisabet. sa...

Nej, vare sig grönkulla eller prärien ... det ser jag nu.

gunnar i vaplan sa...

.. och efter Skavlan kl 22:00
Då kommer en superbraroligfilm!
MASJÄVLAR
En komedi om tre systrar som är födda och uppväxta någonstans i Dalarna. Yngsta systern Mia, som för länge sedan flytt sin hemby, återvänder för att fira sin fars 70-årsdag. En tänkt kortvisit som kommer att förändra Mia och de inblandades liv. Filmen vann tre Guldbaggar för Bästa film, Bästa manus och Bästa kvinnliga biroll (Kajsa Ernst). Regi: Maria Blom. I rollerna: Sofia Helin, Kajsa Ernst, Barbro Enberg, Joakim Lindblad, Lars-Gunnar Aronsson m.fl.

gunnar i vaplan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Monica sa...

Jag tror det är mänskligt:-) fast jag tyckte kollegan var lite elak för han såg inget konstig ut och att det var skyfall ute såg ju alla så vi andra tyckte att hon hade en snäll karl men hon skämdes för honom sa hon.

Elisabet. sa...

gunnar: den har jag sett, men jag tyckte inte att det var en KANONFILM, men bra ändå .-)

Monica: ja, han gillar inte min anorak och mina älsklingsskor .. när jag har dem .., så det jämnar ut sig ,-)

Rexxie sa...

Hon påminner nog bara om någon annan. Enligt imdb har hon bara varit med i en annan film som heter La petite Chartreuse...

Elisabet. sa...

Rexxie: omslagsbilden .., det ser ju ut som Ingalls dotter i Lilla Huset på prärien. Men när man tittar på ett youtube-inslag, då är det ju inte alls hon ...?

baratradgard sa...

"Att angöra en brygga" är en helt igenom fruktansvärd film!

Elisabet. sa...

baratradgard: tack .., då är jag inte alldeles ensam!

Snart kommer gunnar i vaplan och skriver att den är toppenbra och mian också ,-)