måndag 15 november 2010

Här och nu ...



Bilderna togs idag måndag den 15:e november vid tvåtiden.



Vid husväggen prunkar (nåja ..) ännu timjan av olika sorter.



Och grannens golfbanegröna gräsmatta som är för bra för att vara sann.
Men det är den.



Lilla bäcken porlar som om våren ....



Och i vattenpölarna speglar sig himlen.

Men tänk, att i samma land, kan det skilja så mycket!

Och vilken tur att den som vill ha snö och vinter bor där uppe.

Och att jag, som njuter av gröna gräsmattor, bor i ett gult hus på en kulle i landet Halland.

Hos Gunnar ser det ut så här.

Och hos Ulrika så här.

Hos Anna så här.

Och hos någon annan så här.

Och en har varit på resande fot och då ser det ut så här.

En sjätte har den här utsikten!

Och en sjunde, den här!

14 kommentarer:

gunnar i vaplan sa...

Oj va grönt och fint det är i landet Halland ,-)
Men just nu njuter jag av en skön vinter men blir väl skitless på all snö om ca 4-5 månader ...!

(ps. länken till min sida funkar inte)

Elisabet. sa...

gunnar: ja, det är ju nästan helt ofattbart att det kan skilja så mycket .. men landet är avlångt .., förstås.

Länken är fixad. Bums. ,-)

Anitha sa...

Och vi som inte vill ha snö och vinter och ändå bor här uppe? :-(

Elisabet. sa...

Anitha: ni köper några Trisslotter och hoppas På Den Stora Vinsten. Mellan varven kan ni titta på bilder härifrån ,-)

Bert sa...

Jo, jag hörde att ni i morse hade ca 8-9 grader i era trakter. Plus, alltså.

Här var det 13 minus, trots samma sol som du.

Att det kan vara sådan skillnad!

SoF/Blindstyre.se sa...

Tack E!

Nu har jag tittat runt till alla de olika bloggarna.
Kul att se lite andra vyer. :)

Varma mörka o regniga hälsningar!

Gerd sa...

Är det bara jag som är född i fel världsdel? Varför bor jag i Norrland när jag avskyr snö och vinter? Snacka om att vara puckad!

Anitha sa...

Köper och köper ...... men ingen flytt ;-(
Gerd: Samma här! Hur dum är man????

mossfolk sa...

Så olika det kan vara! Säger jag efter att ha kikat runt på alla väder och vyer oh tycker att Ulrikas norrland ser ut som rena paradiset :)

Sven Teglund sa...

Och jag är en snöälskare.....som har hamnat precis rätt. Vilken tur jag haft! Utan trisslotter har jag tagit mig till Norra Norrlands kustland...där kylan och snön redan slagit till. Så tyvärr, jag kan inte byta med någon.

Elisabet. sa...

SoF: tack själv för titten!
Gerd & Anitha: jag beklagar verkligen .-)

mossfolk och Sven: jo, vackert är det, men nääää,jag kämpade alltid mot den långa vintern hemma!

Anonym sa...

Men tänk vilka underbara möjligheter till träning inför loppet.
PV

Jessica sa...

Kul gjort! Roligt att klicka på namnen och inte veta var man hamnar. Ja, tänk så olika väder vi kan ha i detta avlånga land.

PS Jag hade också en bild igår från den regniga plats där jag befinner mig :)

Jessica sa...

Kul att du lagt till mig :)
Men vet du, det funkar inte när man klickar på ”den här”...
Tack ändå!