onsdag 17 november 2010

Om precis en vecka ...


tänk ..,att jag numera älskar pv:s krukor.
en del av dem - som denna -.


... har jag lämnat landet Halland och befinner mig i Stockholm.

Och precis som vanligt .., ja, inför varje resa när jag blir borta hemifrån mer än en vecka .., börjar jag nu storstäda.

Torka lådor, röja bland papper .., vaska golven och göra fint.

"Jag måste köpa hem blommor också och nya krukor ...", säger jag till pv.

Snart är det garderobens tur.

Och så ska det renbäddas.

Och skrivas listor.

Sen ..., kan man sätta sig ner och bara längta.

7 kommentarer:

Monica sa...

Brukar göra lite samma här;-) och det är en så skön känsla att komma hem till det välordnade. Och PV han stökar inte till alls;-)?

Elisabet. sa...

Monica: njaaaaa ..-)

Jag får nog skriva en lista .. han har en förmåga att strö notpapper, glasögon, kläder, träskor och annat rat runt här i huset .....

(Ja, det gör iofs jag med ..).

Evas blogg sa...

Du är som min mamma. Hon storstädar så fort hon ska resa bort. Men hur länge blir du borta? Ska du vara i Stockholm några dagar också?

Christina sa...

Om ni ska ut och äta på stan så serveras det väldigt goda vietnamesiska slemrullar på Halong Bay på Magnus Ladulåsgatan ;-)

Elisabet. sa...

Eva: ja, jag vill ha fint när jag kommer hem och när jag levde ensam, så tänkte jag alltid ..., att om det skulle hända nånting, så ska då inte döttrarna dåna när dom öppnar garderoben ,-)

Jag åker upp onsdag, flyger till London torsdagkväll.

Christina: tack så oerhört mycket för vänligheten .. men jag kanske satsar på nåt indiskt -)

Tankevågor sa...

....och bara en vecka senare åker vi.

Men den här gången lär jag/vi nog inte hinna städa speciellt innan vi åker. Jag får vara glad om jag ens hinner packa nåt. ;-)
Kvällarna innan är så fullbokade med annat.

Elisabet. sa...

Londongirl: och i förr-förra veckan var Heidi i Norge där ,-)

Rena bloggträffen i London!