lördag 20 november 2010

"Min dag" - vid lunchtid -.



skidåkning på tv

pv klinkar på pianot och övar på tenorstämman

konsert i kväll i kvibille kyrka

kör och orkester

övning två och en halv timme före konserten



här ....

vid det gula huset på kullen

är utomhusbelysningen på plats

halv fyra ska det glittra så vackert i lilla eken

och fåglarna har fått frö

där ute trängs nötväcka, rödhake, blåmesar, talgoxar, en tita (en, - eller tall ..?), samt två eleganta fasantuppar

middagsförslag diskuteras

och mitt knä har låst sig

och jag har gallskrikit av fasa

för övrigt

känns livet som bäst


(stolen vid fröautomaten? ja, kanske vill någon liten fågel - eller stor -, vila en stund).

6 kommentarer:

Sven Teglund sa...

Otroligt vad många olia fåglar ni har vi matbordet! Här är det som vanligt artfattigare.....

Roligt att ni fått snö!

Monet sa...

Åh, det känns konstigt. Och faktiskt också lite vemodigt. Att se svensk snö, fasaner och ana havet därbakom. Och så vackert pianospel med Store Gud - ja, det blev plötsligt väldigt svensk vinter och som sagt konstigt. Här sitter man ömsom i strålande sol på lunchen och blir röd i ansiktet. Eller, som idag, ser ut mot strilande regn och senare riktigt ordentlig åska som mullrar mellan bergen.

Jag säger det igen - internet är fantastiskt! Nån gång ska jag fråga dig hur du lägger ut dina videosnuttar på bloggen, jag har försökt massor med gånger men det går inte.

Härlig söndag verkar ni ha!

En dåres försvarstal sa...

Sorry men kan inte låta bli...

Förekom fasantupparna i diskussionen om middagen? :D

Sture

Elisabet. sa...

Sven: jag håller med ..,aldrig har jag så många olika sorters fåglar som sen jag flyttade söderut!

Monet: ring du bara ska jag gärna förklara! Lätt som en plätt är det.

Sture: nädu, fasan är säkert gott, men dom här får nog leva ,-)

Bloggblad sa...

Åh, vad sakta det laddar... men jag måste ju få höra vad det är - om det går när det bara är tenorstämman.

Nu hör jag bara en sekund i taget, sen laddar den 10 sen en sekund...

Men jag har hunnit läsa ifatt lite hos dig. Jag skriver sångtexter så det brinner i tangenterna, hinner ju inte med mina bloggarkontakter.

Bloggblad sa...

Förresten, vi sjunger två Bachlåtar i morgon kväll med Söderköpings kammarorkester.