torsdag 13 januari 2011

Viktväktarna nästa!


Ack ..., om man hade haft den figuren!

Jahapp, så har jag tittat in i affären där jag ska börja arbeta på måndag.

Byxor och tröja ligger nu på sängen i gästrummet och väntar på provning.

Till min fasa upptäckte jag att tröjan är insvängd i midjan.

Någon sådan - midja - har jag inte sett skymten av på flera år och nu blir det till att ge sig ut på skallgång.

Förhoppningsvis finns syrgastuber utplacerade lite här och där i butiken, utifall att man inte orkar hålla in magarna hur länge som helst och på så sätt tappar andan.

Detta blir en pärs.

15 kommentarer:

Tankevågor sa...

Oj då kära nån! Men nu blir jag fundersam....VAD är det du ska ut på skallgång efter???
Syrgastuber? ;-)

....vilken tur att inte JAG ska börja på ditt jobb....INSVÄNGD tröja!!! OMG!

Elisabet. sa...

Londongirl: MIDJAN!!!!!

Evas blogg sa...

:D Tänk att det är dags nu!! Alltså med jobbet.

Monica sa...

Midjan kommer säkert tillbaks;-) sa du inte du skulle cykla eller gå? Fast bådadera kanske är livsfarligt om ni har lika halkigt som här. Tror du är snygg i vilket fall som helst i din nya outfit:-)

Turtlan sa...

Tja, figuren på dockan kanske är ok men resten av den rosa damen ser allt lite snipig ut!

Tycker inte att Du ha henne som förebild och se så snipig ut ,-)
Var den du är så jag tvivlar inte på att Du kommer att göra succé på nya jobbet.

Jag har ju kontakter i gasbranschen i fall det kör ihop sig....

Ifall att....

Cecilia N sa...

Tycker du verkligen att det är snyggt med så mycket häng på armarna? ;-)

Hos Annika finns annars ett alternativ ...

Elisabet. sa...

Eva: ja, sex månader har gått ... inte fort, men det har varit underbart! Och roligt att få komma igång igen. Jo, det också.

Monica: det är många år sedan jag hade någon midja, senast jag såg den var nog 1992! Oj, nu kommer pv med en semla ....

Turtlan: kan jag få beställa en tub, tack!!

Cecilia N: haha ..ja, jag läste om kroppsstrumpan .., och så finns ju Miss Mary of Sweden .., mamma brukade beställa korsetter därifrån. Då fick man en helt annan silhuett ,-)

Turtlan sa...

Oki, det kan ordnas. Vilket datum önskas leveransen?

Stor eller liten tub ( diskret eller synlig....? )

Nu ser jag på Antikrundan från Ystad. Gissar en till som är soffad framför det programmet?

Ingela sa...

Du kan be om en herrtröja. Dom brukar vara raka.

Margareta Lundgren sa...

För 17 bry dig inte! Herrtröja XXL klarar du alltid och det de vill ha är din kompetens och inte något annat. Tänk efter och ta hand om dig. Stor fet kram! Margareta

Elisabet. sa...

Ingela: jag tog hem en sån också, fasar att prova dem .-)

Turtlan: nej, jag såg bara början .., å, där var ju Marianne som arbetade på apoteket i Ystad, världens RARASTE och man hoppades alltid man skulle komma till hennes kassa (lerkruset från Ystad hade hon med sig) ..., nu är det handboll. Men å, jag blev så rörd och varm inuti .., så många bekanta ansikten! Det blir till att titta på svt-play i morgon.

ps. Stor tub, tack ...! Ds.

Elisabet. sa...

Maggan: det fanns upp till Xl .-)

Men man kan ju smygbeställa själv.

Lika varm kram till dig!

anna of sweden sa...

Fniss.

Anonym sa...

Hej hoppsan jag ser hur nära släkt vi är! Lycka till med jobbet, där dom kommer att älska dig.

Kram från kusinen som just nu befinner sig i utanförskapet.

stationsvakt@gmail.com sa...

Man kan parafrasera Ulf Lundell och säga: Brist på midja är också en midja.