lördag 15 januari 2011

Lördagmorgon ...



Och jag är som småbarnen och väntar med att öppna kuvert och paket som kommit några dagar tidigare .., så efter äggröra, bacon, färskpressad juice, samt ring-så-spelar vi (intresseföreningen hann väl med att notera ...?) så börjar jag sprätta kuvert.

Sicken glädje!

Och man ler för sig själv när den omtänksamme pensionatsvärden till sin moatjé - bland annat - har inhandlat vackra kalasbyxor - i en storlek som vore anpassad till en något anorektisk Barbiemadame.

Detta måtte tyda på att han antingen ser sin moatjé som betydligt magrare än hon är, alternativt ger en vink om att en drastisk minskning av omfånget vore önskvärt.



Och rara kunder hör av sig.

Ett finurligt arbetsschema finns med på Solbritts kort.
Det schemat ska jag minsann ta med till Hemköp på måndag.



Och tänk ..., från Ekerö kommer en svärm med dansande fåglar av den långbenta sorten ..,. och från Västergötland ..., en underbar liten rödhake!

Stort t a c k till alla raringar!!

22 kommentarer:

Lena sa...

Grattis på födelsedagen! Hoppas du får en finfin lördag!

Ulrika sa...

Ja må du leeeva, ja må du leeeva

:-)

STOR KRAM på födelsedagen allra finaste du!

Anonym sa...

Varma grattiskramar från ett soligt men lite kylslaget Skellefteå. (-24 grader). Så har jag en fråga som kanske nån av alla fågelkunniga bloggare har ett svar på. Vi bor i ett radhusområde och i vinter har det knackat på dörren varje dag vid 10.30 tiden. Min man jobbar hemma så han har koll. Och denna besökare är en skata! Varför hackar den på dörren och hur lyckas den hålla ungefär samma tid? Och det spelar ingen roll om fröautomaterna är fyllda eller tomma. Tacksam för svar!ellem

Monet sa...

Åh, fyller du år Elisabet!! Då kommer ett stort franskt Joyeuse Anniversaire från oss i Provence.

Din dag till ära skiner solen från blå himmel och det blir utelunch om ett par timmar!!

Dessi sänder GRATTIS-pussar och vi skickar födelsedagskramar!!

bloggtant sa...

Grattis
När min make var på Kreta utan mig kom han hem med en derss i storlek minimal. Jag kunde aldrig använda den men han var säker på att det var rätt storlek.
Så visst ser man vad man vill se :))

Tankevågor sa...

Underbar och älskad av alla....så är det med dig Elisabet.

...ler åt PV's val av storlek på kalasbyxorna....så väldigt typiskt en viss herr Make här hemma också!! :-)

Grattis igen min kära bloggmadam!

qi sa...

Grattis Elisabet!!!!

bettankax sa...

GRATTIS min kära vän!!:)

Anonym sa...

Stor stor grattis!
Kram / ela

Ruta Ett sa...

Hätila ragulpur på fåtskliaben! (ur Nalle Puh)

Monica sa...

Grattis Elisabet, du har en liten hälsning med kaffe och blommor på min blogg:-)

Ingela sa...

Grattis på din födelsedag! Om kalasbyxorna är tillräckligt länga kan det gå ändå, då tar man igen på bredden överskottet på längden.

Bert sa...

Hoppsan! Ett år till nu igen!?? Jag förstår inget. Du som är så ung!

Nå - Men GRATTIS då.

Anonym sa...

Grattis på din dag. I Tumba är det gråmulet och -4,2 grader. Jag har just städat ut julen. Men belysningen på balkongen och ljusstakarna får stå kvar lite till det är ju så mörkt fortfarnde.
Marianne

Helen sa...

Massor med grattiskramar på din födelsedag!! Du förgyller min vardag med din blogg, ska du veta!

Ha en underbar dag!

Cecilia N sa...

Men tänk vad jag är glömsk!

Grattis!

Anonym sa...

GrattisGrattis
önskar
annannan

Elisabet. sa...

Till alla RARINGAR, inkl. den glömska Cecilia N: I love You! SOM ni har förgyllt min dag, måtte jag komma ihåg er alla. Nästa gång ni kommenterar, ni som inte har facebook, skriv ner ert födelsedatum också!

Nu mot sängen, efter att ha tittat på en ambulans-dokumentär från USA.

Ajöken, sa den femtiosjuåriga fröken.

Anonym sa...

Nej men fyller du år idag?Det hade jag ingen aaaning om.GRATTIS i senaste laget!
Kram/Solbritt(ej Solveig)

stickresan sa...

Hahaha, det schemat vill jag ha och grattis i efterskott.

Elisabet. sa...

SolBRITT, SolBRITT, SolBRITT!! Det vore väl sjuttsiken om jag inte ska lära mig att det är BRITT på slutet, och inte Gerd eller veig ,-))) Tack för det jättefina kortet!

stickresan: ja, ett perfekt schema, men röker man inte blir det väl problem ...?

Kesu sa...

GRATTIS en dag för sent, alternativt 364 dagar i förväg. Välj själv ;)

Fick du vårt fölsemejl, bara för dig - med bild? Hoppas det. Vi skålade i juice för dig. Det var ju före lunch.

Lycka till imorgon! Det kommer att gå som en pul-dans. Inte fasen behöver du kunna alla utantill FÖRSTA dagen. Väl? Det finns säkert lathundar, utgär en Lat-Fia från.