måndag 10 januari 2011

Ett kalas som inte blev av ...



"Det här är min pappa, Anton, någon gång tidigt 40-tal.

Idag 110110 fyller han 100 år. Jag fick ha honom i livet till 1993.

Pappa arbetade som brandförman på Karlskoga brandkår och på fyrtiotalet hade alla brandmännen job-rotation.

Det var bränder, ambulansutryckningar, bilvård, fysisk träning och som på fotot: reception/växelbevakning.

Det var hit man ringde om det brann eller om det hänt någon olycka.
Så såg en modern telefonväxel ut då.

Visst är han stilig min kära pappa Anton i vit uniformsjacka!

Många hälsningar från Fru Grå."

// Underbar historia Fru Grå! Och ja, så stilig han var, din pappa!

1 kommentar:

mossfolk sa...

Stilig, var adjektivet jag tänkte när jag bara sett bilden, före läsningen av texten.
Varierande arbetsuppgifter...
Tack Fru Grå för glimten!