onsdag 9 mars 2011

Omtänksamhet ....


Jag sitter i personalrummet och dricker kaffe.

Två stycken är vi.

Då tittar Bodil - chefens fru - förbi.

Gluttar in lite försiktigt, men fortsätter till sitt kontor.

Efter en stund frågar jag henne om det var mig hon ville ha tag i?

Jag tänker att jag kanske har gjort nånting fel och så ville hon inte säga det inför någon annan.

"Nä, jag tänkte bara .., ja, om du hade suttit där själv och fikat .., ja, så hade jag gjort dig sällskap, så där så du inte hade behövt känna dig ensam ..", säger hon.

Då blir man glad.

3 kommentarer:

Monica sa...

Kan du inte flytta över henne till sjukvården;-) vilken division som helst går bra.

Elisabet. sa...

Monica: ,-)

Ja, det betyder verkligen mycket det här med vardagsvänlighet.

Hur väl minns jag inte en sköterska som satt vid min säng på IVA och försiktigt strök mig över handen .., jag vaknade och trodde att jag var i himlen.

Mer behövdes inte.

pralinen sa...

åh vad jag tycker om människor som bryr sig om.... Bodil utan att ens träffat henne...