måndag 7 mars 2011

Vid Mångsbodarna ...


Första växlingen.
Micke har åkt jättebra och ska nu växla över till Anders.
"Anders, det är en ganska brant backe här nedanför starten ...", säger jag.
För min inre syn ser jag hur han kommer att dråsa omkull och bryta såväl skidor som ben.
Men ack .., sonen åker sin sträcka jättebra och sätter rejäl press på tredjemannen, pv.

Det finns saker man kommer att minnas mer än annat.

Anders har knappt haft mer än ett riktigt träningspass på skidor och är heller inte uppvuxen med att åka på längden.

Några timmar på rullskidor i Skåne har det dock blivit, men det är också allt, ja, vad beträffar skidträning - för övrigt är han en ytterst disciplinerad träningsmänniska -.
(Som ni förstår finns inga gener från mödernet i den kroppen).

I Mångsbodarna skulle Anders ta vid efter Micke.

Dit kom pv och Anna för att hjälpa till att ändra lite på vallningen, ja, till Anders.

"Testa nu och se om det blir bättre fäste ...!" säger pv till Anders.

Då ser sonen lite förvirrad ut och säger ... "ja, men alltså .., jag vet inte riktigt hur det SKA kännas när det är bra ...!"

Och sååå vi skrattar!

Och Micke, som här har åkt förstasträckan på en bra tid, han berättar följande.

"Ja, ni förstår, jag hade bestämt mig för att INTE ta rygg på någon annan skidåkare, nej, jag skulle göra mitt eget race .., men efter en stund insåg jag ju att jag KUNDE inte ta rygg på nån .., alla åkte ju så fort!"

Då looog vi ännu mera.

5 kommentarer:

SoF sa...

Ääääntligen!
Bloggvärlden är sig inte lik utan dig Elisabet. :)

Jag hade ju inte riktigt koll på att ni skulle åka upp till Vasaloppet, utan började tänka tankar som: Men vad har hänt? Varför kommer det inga inlägg?

Låter som att ni har haft en kul upplevelse.

Soliga västgötska hälsningar!

Anonym sa...

Äntligen är du tillbaks, jag har saknat ditt bloggande.Fick nästan abstinens när det inte fanns något att läsa i din blogg på en hel vecka. /Kram Agnetha

Elisabet. sa...

SoF: det blev ett långt uppehåll utan internet, men det gick långt över förväntan ,-)
Finns där ingen dator, så finns där ingen och barnbarnens små apparater där mina fingrar knappt rymdes .., nä, då fick det vara.

Agnetha: haha!! Men så glad jag blir!
Kram till dig också och hälsa maken.

Turtlan sa...

Ja det var härliga ord... "jag vet inte riktigt hur det ska kännas...."

Ett tips till Anders och hälsa från mig är att köra på vallningsfria skidor som vad jag gör så slipper man vallaproblemet. Sällan bakhalt, alltid fäste och hyggligt glid.

Jag åker inte heller så snabbt men jag tycker om att åka skidor!

Å välkommen tillbaks!

Anonym sa...

Turtlan: Javisst var Anders kommentar underbar.
PV