måndag 7 mars 2011

Till hela gänget ...



Ja, till den underbare pv som drog igång detta med stafettvasan .., till slutspurtaren Anna -"lill-Ann-Gerd" - med stel och fokuserad blick .., till Maria och sin lätt avslappnade inställning ..., till den ytterst vältränade Micke på förstasträckan som sa "hur kan man leva med sig själv?" när han tänkte på dom som fuskade i spåret och skejtade fast man inte fick .., till Anders som chockade oss alla med sitt skidåkande - trots brist på träning och rätt teknik - .., och till Gunnar från Jämtland som kom och hejade på dem alla .., detta är till er.

Ni är verkligen mina c h a m p i o n s och det finns inte ord för hur mycket jag älskar er!

6 kommentarer:

SoF sa...

...fast jag tycker att det numera är så fasligt hög volym på allting. Musik, speakerröst å sånt.
Jag skulle vara tvungen att använda hörselskydd.

Kanske är jag extra medveten p.g.a. att jag vet vilket lidande människor med tinnitus har.

Ser det överallt på alla typer av idrottsevenemang. Massa tutor och saker som låter, rätt i öronen på dem som står bredvid.
Tortyr.

För ett par, tre år sedan var jag på en fotbollsmatch för första gången på många år - och blev helt förbluffad över volymen i högtalarna på arenan.
Vad har hänt?

Elisabet. sa...

SoF: men jag älskar det ....!

Och jag får säkerligen hörselskador eller har det förstås redan, men åååå, vilken stämning det blir!

Dom där tutorna kan jag dock gärna vara utan ,-)

AP sa...

Jag och Micke längtar redan till nästa år! Och tycker det är ytterst sorgligt att helgen redan är slut!

Turtlan sa...

Vilken härlig vecka ni måste ha haft!

Det inspirerar att hitta på något sådant.
Skida 9 km skulle jag kanske fixa med lite träning... kanske t o m 14 km om jag tränade ännu lite mycket mer. Men mer än det är inte rimligt.
Men ett strå till stacken.

Gissar att ni redan bokat boende i vecka 9, 2012....?

Elisabet. sa...

AP: jag ska be att pv bokar stugan, skulle ni andra vilja bo lite finare, så kan vi ju husera där själva och så får ni komma och hälsa på ,-)

Å, vad det skulle vara roligt med ännu ett lopp! Då ska serviceteamet ha med sig extra-blåbärssoppa och kanelbullar till Micke!

Turtlan: helt rätt .., det är bland det roligaste jag har varit med om!!

AP sa...

Nähä! Vi ska ju bo tillsammans ju!