fredag 8 juli 2011

Jag undrar jag ...



För en tid sedan kom med posten en liten nyckelbricka och ett bifogat brev.

Jag hade tydligen deltagit i en internettävling och nu skulle jag - som tack - få den här brickan alldeles gratis under sex månader.

"Va? Jag har aldrig deltagit i nån sån tävling!" sa jag - något förvånad - till pv.

Ytterligare en tid senare ringde telefonen.

En kvinna som visade sig arbeta för just det här företaget, ville nu att jag skulle binda upp mig för ett visst antal månader, ja, detta skulle vara så fantastiskt bra.

"Men nu är det så här att jag har verkligen inte bett om detta och jag har inte heller deltagit i någon tävling ...", förklarade jag.

"Ja, ja, då får du kontakta vår kundtjänst ..", sa kvinnan och avslutade samtalet.

Det är precis vad jag har gjort nu på morgonen - kontaktat "my Safety" - alltså.

Och helt förvissad är jag att detta är ett knep från olika företag; detta att skriva "du deltog för en tid sen i en internettävling ...", för hur många människor har inte klickat sig runt på olika sidor och tror då kanske att ..., "ja, kanske ändå att jag klickade just där ..?"

Ett oskick av företagen tycker jag att det är!'

Och titta här .., jag är inte ensam som har retat upp mig!

Inga kommentarer: