lördag 9 juli 2011

"Utanpå mitt kylskåp ..."



Från Sokkas matte kommer en önskerubrik, nämligen "Utanpå mitt kylskåp".

Ni som varit med länge kommer kanske ihåg när vi visade upp våra kylskåpsdörrar , ja, det var på min förra blogg .., och så småningom kom även bilder på kylskåpens innandöme!

Så roligt det var!

Och ja, här ovanför ser ni kylskåpsdörren i det gula huset på kullen.
Där är en blandning av fotografier och några små klipp.

Helt tydligt ser jag att bilder på familjemedlemmar överväger.

Där är Emma som sitter på en stenmur på Kreta .., det är "sardellens dag" och tusentals människor har kommit till stranden där det serveras nygrillade sardeller.

Och där är Anders och min mamma ..., där är pappa på idrottsplatsen i Malå, det är han, bagaren Sören Lundgren och sporthandlaren Mauritz Brändström och någon jag inte känner igen?

Ett vykort från Kokkari på Samos finns också.


En liten Anders som - enligt egen utsago - har fått "en pik i foten".

Piken var en liten sticka.

Och intill: en sparad biljett från en konsert med Bob Dylan.



Magneten som jag bara ä l s k a r!

Och tidtabellen för när vecka-29-gästen/vännen anländer.


Hilda, pv:s dotter, har nog fångat sin pappa på kornet.


På besök hos ögonläkaren i slutet av juni, får jag en sån här remsa.

"Så har du när och om du ska besöka en optiker ...", säger ögonläkaren som heter Anna och kommer från Polen. Hon som drömde om att bli gynekolog.


Och en liten Anders som äter suuuur rabarber.
Det är under malåtiden, han sätter på gräsmattan och jag skymtar sjön.


Ett julkort finns också på dörren!

Titta, där är ju såväl pElle som sigge nilsson!

Avsändare är den rara bettankax i Skåne.

En liten gulnad insändare finns också, med följande text:

"Dagens ros och tack till Thomas Göransson för din oerhört generösa gåva i samband med din 50-årsfest, till föreningens projekt i Kisoro, Uganda."

3 kommentarer:

Jessica sa...

Man blir alltid glad av att läsa din blogg!
Vilken kul idé att visa sitt kylskåp, invändigt som utvändigt!
kram :)

Jessica sa...

Skrev visst fel på min bloggs namn.
jessicamh.blogg.se ska det vara ;)

Amber sa...

Jag har inga foton på mitt kylskåp, utan en liten väggstump mellan köket och matrumsdelen där jag sätter upp foton. Magneten förstår jag att du älskar! Har ett par ur serien, jag med. Det ser ju rätt så välordnat ut utanpå ditt/ert kylskåp.