fredag 8 juli 2011

Och så några önskerubriker ...



Ja, jag fortsätter på den inslagna vägen med önskerubrikerna, vilka fick mig att le.

Och eftersom jag är tämligen rationell mellan varven, tar jag flera stycken på en gång.

1. Madamen i Portugal, annannan, undrar hur många bloggar jag egentligen har?

Lätt som en plätt: den här, den som handlar om min mamma, en testblogg där jag vänder på bilderna när dom hamnar fel (ja, just det ..), plus min gamla blogg, den som heter www.cikoria.blogspot.com.

Ja, just ja, jag har ju vänsterhandsbloggen också!

Och den med mina bilder i !! Den har jag glömt bort!


Vår egen tiger - sigge nilsson - på savannen.

2. Och så undrar hon hur sigge nilsson fick sitt namn?

Ingen aning!

Jag tyckte förmodligen att han passade att heta sigge och nilsson heter jag ju själv och kände mig lite ensam i flytten till Halland, jo, det kändes bra med en nilsson till här i det gula huset.

3. Var i Benestad sigges mamma bor?

Jo, i den gamla skolan, på vänster sida när man kommer från Ystad.

Nu vet du precis.

Mitt kusinbarn Lotha frågar vad jag skulle göra om jag hittade en drake?

Å, Lotha .., om du visste hur ickeromantisk jag är!

Jag skulle förmodligen ta upp den och försöka få den att flyga, alternativt inte göra nånting alls.

Vore det en riktig, gammaldrags eldsprutande drake, skulle jag nog skynda mig att ta fram herr Canon och sen hem och blogga fort som sjutton!

9 kommentarer:

annannan sa...

Men när du gör så där så får du ju inte använda rubrikerna! Som rubriker alltså.

Elisabet. sa...

annannan: jodå, det får man visst! Man får göra som man vill ,-)

annannan sa...

Jag menar inte att du inte FÅR göra så. Jag menar att du går miste om möjligheten att använda rubrikerna som just rubriker!

Elisabet. sa...

annannan: jag förstod hur du menade ,-)
Men jag hade så bråttom .., tänkte att jag kör dem i en sväng och då hade det ju blivit många rubriker på en gång ,-)

Jag ska bättra mig!

Gunnel sa...

Oj, en sån massa bloggar du har. Jag måste kika in på de andra också. Hur hinner du med?

Elisabet. sa...

Gunnel: ja, men jag skriver ju bara här, så det är inga problem ,-)

Steel City Anna sa...

Visst är det väl mumintrollet som hittar en drake i nån av böckerna? Har för mej att det är en fin liten historia. Jag skulle nog försöka bli vän med draken om det var en liten en :) Himla bra fråga var det!

Steel City Anna sa...

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2938&artikel=2693819

Historien om den sista draken i världen ...

Elisabet. sa...

Steel City Anna: den får jag kolla upp!