torsdag 7 juli 2011

Pensionatvärdens simtur ...


Han kliver i från udden i mitten .., simmar norrut (höger på bilden), rundar fågelön där man inte får kliva i land förrän i mitten av den här månaden och det är ingen konst att veta var han befinner sig, för alla fåglarna skriker som galna när han rundar ön ...., sen söderut (vänster på bilden) där det i mitten är grundare (och där jag själv brände mig på vad som måste ha varit en manet ...) och så runt lilla ön (där vi såg en drillsnäppa) och tillbaka till utgångsläget.

Det var varmt i vattnet.

Kanske 22 grader.

Ljuvligt.

Själv är jag ännu däckad och ska nu göra natt.

Ajöken, sa fröken.

3 kommentarer:

gunnar i vaplan sa...

Oj... Vilken härlig känsla din bild ger mig. Inte det där med att simma omkring i havet utan för den känslan att paddla kajak runt just den lilla fågelö.
Det gjorde jag förra sommaren - underbara kajakpaddlarturer.

Lena Nikou sa...

Gillar noggrannheten med dina pilar och tanken på de skrikande fåglarna;)

Elisabet. sa...

gunnar: vi längtar såååå tills du är här!!!

Lena Nikou: ja, det är ju viktigt det där, att ni vet PRECIS vilken väg han tog ,-))))