torsdag 7 juli 2011

Kommer hem ...


Klockan har fått lämna plats för tapeten/glasfiberväven som ska målas.
Nu ligger den, klockan (med mammas dödsannons i botten) och vilar på bordet där jag sitter.

... och är hur risig som helst.

Ont i halsen. Frusen. Hurven. Ledvärk.

Ute regnar det .., anoraken blev genomvåt på väg hem från jobbet.

Så jag lägger mig på sängen i gästrummet med yllefilten som täcke och fleecejacka har jag också .., vilar någon timme eller två .., vaknar till liv .., åå, nu strålar solen .., himlen är blå!

Tar en rosa badhandduk och slänger mig raklång på gräsmattan .., gosar med sigge nilsson ., masserar hans rygg ., lyssnar till pv som kapar en björk (och som tidigare har påbörjat tapetsering av tv-rummet, adjö blåblommig tapet!) och AP ringer och frågar om en fågel som är cirka 25 cm lång och har lite rött framtill och jag önskar att Mian hade funnits i närheten och sigge kråååmar sig och vill ha mera massage och småfåglar kvittrar och nu ska vi ta en promenad till havet, nu blir det kvällsdopp i solstråleglittret och plötsligt är man frisk.

I alla fall nästan.

Man kanske var uttröttad.

2 kommentarer:

Mian sa...

25 cm lång och har lite rött framtill
Hmm... jag får nog fundera på detta en liten stund :-)

Elisabet. sa...

Mian: ja, jag föreslog nån slags hackspett ,-)